Sökning: "värdeskapande processen"

Visar resultat 21 - 25 av 125 uppsatser innehållade orden värdeskapande processen.

  1. 21. Effektivisering av ett tillverkande företags produktionsprocess

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alma Evebring; Evelina Jardelid; [2021]
    Nyckelord :värdeflödesanalys; optimering; lean; flaskhals;

    Sammanfattning : Konkurrensen ökar bland företag och därmed spelar ledtiden en allt viktigare roll. För att kunna reducera ledtiden och erbjuda en hög leveransförmåga samt behålla konkurrensfördelar kan aktiviteter behöva identifieras som inte tillför värde till processen. Detta görs fördelaktigt genom att först identifiera ett företags flaskhalsar. LÄS MER

  2. 22. Win-win-win : Framgångsfaktorer för att skapa värde i fastighetsmäklarbranschen

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Anna Fredriksson; Malin Svensson; [2021]
    Nyckelord :Quality management; real estate agency; value in use; customer journey map; business process development; win-win-win; Kvalitetsteknik; fastighetsförmedling; värdeskapande; processkartläggning; verksamhetsutveckling; win-win-win;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen befinner sig i en utveckling mot ökadekrav och förväntningar från potentiella köpare, säljare ochsamhället i stort. Detta har skapat ett behov av kunskap kringframgångsfaktorer och visualisering med målet att förbättraframtidens förmedlingsprocess. LÄS MER

  3. 23. Kundresan vid e-handel av dagligvaror : Hur upplever konsumenter hela kundresan och kundvärdet vid e-handel av dagligvaror?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jennie Hjalmarsson; Emilia Norrbacka; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-handel av dagligvaror har ökat drastiskt det senaste året till följd av coronapandemin. I en digital kontext förekommer fler servicemöten än i en fysisk, vilket gör e-handeln mer komplex än fysisk handel. Däremot består e-handeln främst av digitala servicemöten eftersom antalet möten ansikte mot ansikte minskar. LÄS MER

  4. 24. Value creation through cluster network in the Swedish food sector : case study of four food companies operating in a cluster network

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Friberg; Amelie Jönsson; [2021]
    Nyckelord :cluster; food companies; infrastructure; network; resources; social capital; transaction costs; value creation;

    Sammanfattning : Globalization has drastically changed the global market in recent years, which has prompted businesses to adjust the way they operate. This evolutionary step has also affected the food sector, where new opportunities for production and transportation have challenged firms in the sector to utilize new methods for value creation. LÄS MER

  5. 25. Value co-creation: Enablers and risks during value proposition development : A case study in the IT industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Eric Danielsson; Alexander Stenman; [2021]
    Nyckelord :Value co-creation; Servitization; Collaborative value processes; Digitalization;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to advance the understanding of what enablers and risks become evident in value co-creation and how they affect value proposition development. To fulfill this research purpose, the following research questions were derived: RQ1: What are the enablers that become evident during value co-creation in an IT context?, RQ2a: What are the risks that become evident during value co-creation in an IT context?, and RQ2b: How can IT service providers mitigate these risks during value proposition development? Method – The study is an exploratory inductive single case study of a specific business environment that revolves around related services in the IT industry. LÄS MER