Sökning: "växjö caroline"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden växjö caroline.

  1. 1. Internationella studenter i Växjö : En studie om sociokulturell anpassning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Josefin Stagge; Caroline Nguyen; [2016]
    Nyckelord :International students; Social adaption; Cultural adaption; Social capital; Re-socialisation; Internationella studenter; Social anpassning; Kulturell anpassning; Socialt kapital; Omsocialisation;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to explain international students’ social and cultural adaptation to the new environment at Linnaeus University in Växjö. Multiple research methods were used as this study has gathered and analyzed both qualitative and quantitative data, however with an emphasis on the qualitative. LÄS MER

  2. 2. Dialog, engagemang & neutralitet : Vad gör en professionell facilitator?

    Magister-uppsats, Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Caroline Dunne; [2013]
    Nyckelord :Professional Facilitation; Facilitator; Organisational Development; Group Development; Group Dynamics; Skills; Professional Development; Dialogue seminar method; Tacit Knowledge; Know How; Leadership; Management; Dialogue; Commitment; Neutrality; Meeting Technology; Creative and Collaborative Meeting Environments; Workshop; Unconference; Graphic Facilitation; Facilitering; facilitator; verksamhetsutveckling; organisationsutveckling; grupputveckling; gruppdynamik; yrkeskunnande; professionsutveckling; dialogseminariemetoden; praktisk kunskap; mötesledning; mötesledare; dialog; delaktighet; ledarskap; neutralitet; engagemang; kreativa möten; modern mötesteknologi; kreativ mötesmiljö; arbetsmöte; workshop; okonferens;

    Sammanfattning : I denna uppsats ställer jag mig frågan vilken praktisk kunskap jag har, i min yrkesroll som professionell facilitator.  En professionell facilitator är en för gruppen neutral mötesledare vars huvudsakliga syfte är att planera, förbereda och genomföra arbetsmöten och workshops som bygger på dialog, engagemang och delaktighet. LÄS MER

  3. 3. Intraprenad : - Ledarskapets betydelse för medarbetare vid en organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Caroline Eriksson; [2013]
    Nyckelord :Leadership; intraprenad ; organizational change; motivation; information and communication.; Ledarskap; intraprenad; organisationsförändring; motivation; information och kommunikation.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och analysera hur ledarna för Katedralskolan i Växjö arbetar med att motivera medarbetarna vid införandet av en intraprenad. Fokus i denna uppsats är i första hand information och kommunikation ur ett ledarperspektiv men även till viss del utifrån ett medarbetarperspektiv. .. LÄS MER

  4. 4. Familjeanställdas arbetsmotivation i familjeföretag : En studie med fokus på altruism och prestationsbaserade belöningar

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Caroline Sy; Noor Sharif; [2012]
    Nyckelord :prestationsbaserade belöningar; altruism; monetära;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Familjeanställdas arbetsmotivation i familjeföretag–En studie med fokus på altruism och prestationsbaserade belöningar Datum: 2012-05-21 Författare: Caroline Sy och Noor Sharif Handledare: Andreas Jansson Examinator: Sven-Olof Yrjö Collin Utbildning: Civilekonomprogrammet med redovisninginriktning, Linnéuniversitetet i Växjö, 240 hp Kurs: 4FE03E, Examensarbete för Civilekonomprogrammet, 30 hp Bakgrund och problem: Majoriteten av världens ekonomier domineras av familjeföretag, inklusive Sverige. Trots att dessa företag är en vanlig företagsform i världen, finns det ett begränsat forskningsfält gällande altruism och prestationsbaserade belöningar i familjeföretag. LÄS MER

  5. 5. Customer Brand Relationship : An empirical study of customers’ perception of brand experience, brand satisfaction, brand trust and how they affect brand loyalty

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Alexandra Muth; Rima Ismail; Caroline Langfeldt Boye; [2012]
    Nyckelord :Customer brand relationship; Brand experience; Brand satisfaction; Brand trust; Brand loyalty;

    Sammanfattning : Background: During the last decade, retail businesses have realized the importance of creatinga strong brand to be able to differentiate in a fierce market. However, having a strong brand isno longer enough to survive in the long run and gain a large customers base. LÄS MER