Sökning: "vad är Företagets image"
Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden vad är Företagets image.
1. CSR och klädbranschen : Vilka effekter har H&Ms CSR-strategi?
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Research questions: How does the company's CSR communication affect consumers' purchase intention and brand attitude? Purpose: The study aims to examine the relationship between how companies' work with CSR (marketing) influences brand attitude and further purchase intention among consumers in the fashion industry. Method: The study was conducted using a quantitative method and a deductive research approach. LÄS MER
2. Fredlig krigföring, sunt spelmissbruk och hälsosamma tobaksprodukter - om konsten att få det omöjliga att verka möjligt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Fredlig krigföring, sunt spelmissbruk och hälsosamma tobaksprodukter - om konsten att få det omöjliga att verka möjligt Seminariedatum: 11 januari 2023 Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Maria Guth Karlsson, Gabrielle Handler, Edvin Jabeskog Handledare: Alexander Hedlund Nyckelord: Hållbarhetsrapportering, Legitimitet, CSR, Account-teori, Kommunikation Forskningsfråga: På vilket sätt använder kontroversiella respektive icke-kontroversiella svenska bolag “verbala accounts” i sin hållbarhetsrapportering? Syfte: Syftet med arbetet är att öka kunskapen om hur svenska bolag i hållbarhetsredovisning kommunicerar sin verksamhets konsekvenser för samhället. Med andra ord avser arbetet att skapa medvetenhet kring de språkliga grepp som bolagen använder för att legitimera sin verksamhet. LÄS MER
3. Risker med influencer marketing ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det kan vara riskfyllt att externt involvera en influencer med syfte att representera ett varumärke. En influencers levnadssätt, agerande eller handlingar riskerar att leda till negativa utfall för ett företag. LÄS MER
4. Syns man så finns man : En studie om reklamfilmens påverkan på artistens personliga varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna studie belyser effekterna på musikartisters personliga varumärken i samband med att artisternas musik finns med i reklamfilm. Detta görs genom semistrukturerade intervjuer med ett antal musikartister med olika erfarenhet och framgång som upplåtit sina verk till reklamfilm. LÄS MER
5. Intern företagsapplikation : För en effektiv informationshantering
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The report presents information about the development of an intern logbook made for the company Ångtvättbilen Västernorrland. The application is created with the goal and purpose to make the daily data management more effective and to gather all the coworkers information in one tool. LÄS MER