Sökning: "vad kundens val av fastighetsmäklare"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden vad kundens val av fastighetsmäklare.

  1. 1. Den stora affären : En kvalitativ undersökning på kundens val av fastighetsmäklare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bergh; Cecilia Risvall; [2018]
    Nyckelord :beslutsprocess; företagsekonomi; fastighetsmäklare; fastighetsköp;

    Sammanfattning : För många är bostadsaffären den största och viktigaste affär de kommer genomföra under sin livstid. Eftersom denna affär har så pass stor betydelse väljer de flesta att anlita en fastighetsmäklare som stöd och hjälp under sin försäljning. LÄS MER

  2. 2. Positiv affekts påverkan på kundens beslutsfattande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Nunez; Viktoria Tynell; [2016]
    Nyckelord :decision making; positive affect; service sales; real estate agent; beslutsfattande; positiv affekt; tjänsteförsäljning; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att förstå hur positiv affekt påverkar kunders beslutsfattande avseende val av tjänsteleverantör vid köp av tjänst. Positiv affekt är en känsla som avspeglar den utsträckning en person känner sig entusiastisk, aktiv och alert (Watson, Clark & Tellegen, 1988). LÄS MER

  3. 3. Konsumentens val av fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Elin Hjulström; [2011]
    Nyckelord :marknadsföring; relationer; tjänst; lojalitet; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Konsumentens val av fastighetsmäklare Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi. Författare: Elin Hjulström Nyckelord: Marknadsföring, relationer, tjänst, lojalitet, fastighetsmäklare. LÄS MER

  4. 4. Säljarens val av fastighetsmäklare : baserat på första intrycket

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Angelica Sjölander; [2011]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; första intrycket;

    Sammanfattning : Abstract Syfte: Uppsatsen undersöker det första fysiska mötet mellan kunden och fastighetsmäklaren. Hur påverkar första intrycket kundens beslut och fortsatta relation med fastighetsmäklaren? Metod: Jag har använt mig av en kvalitativ metod då jag anser att det är en passande metod för denna studie då den är baserad på elva stycken telefonintervjuer med människor som har sålt med en fastighetsmäklare. LÄS MER