Sökning: "varumärkesstrategi"

Visar resultat 31 - 35 av 94 uppsatser innehållade ordet varumärkesstrategi.

  1. 31. Kommunicering av varumärkesidentitet : implementering av varumärkesidentitet i ett mode företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Johansson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; intern personalvarumärkesidentitet; varumärkesstrategi; kommunikation;

    Sammanfattning : Hur kommuniceras varumärkesidentiteten internt inom ett företag? Är samtliga medarbetare informerade om företagets varumärkesidentitet? Många forskare har studerat varumärkesidentiteten och den externa betydelsen av detta till konsumenter och hur detta omvandlas till en varumärkesimage. Men det finns perspektivbrist i teorin angående hur detta bör kommuniceras internt för att genomsyra samtliga komponenter inom ett företag. LÄS MER

  2. 32. Landskrona - bättre än sitt rykte?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Persson; Victoria Sandqvist; [2015]
    Nyckelord :platsvarumärke; medial gestaltning; medborgare; varumärkesstrategi; media; strategisk kommunikation; city branding; Landskrona; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka samspelet mellan den mediala gestaltningen av en stad samt de strategier som används i försök att påverka densamma. Studien avser därmed öka kunskapen om skapandet och förmedlandet av platsvarumärken samt den strategiska kommunikationens betydelse för denna process. LÄS MER

  3. 33. Verkligt bruk - Begreppets varumärkesrättsliga innebörd med särskilt fokus på små och medelstora brukare inom EU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johanna Persson; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; Trademark law; Genuine use in the Community; Små och medelstora företag; Verkligt bruk i gemenskapen; Verkligt bruk; Varumärkesrätt; Immaterialrätt; Genuine Use; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den europeiska varumärkesrätten är under förändring och nyligen antog Europaparlamentet ett nytt varumärkesdirektiv och en ny varumärkesförordning. En av de frågor som har varit mest omdiskuterad inför förändringarna är huruvida det räcker med användning av ett varumärke i en medlemsstat för att det territoriella kriteriet som är kopplat till bedömningen av verkligt bruk ska anses uppfyllt i artikel 15. LÄS MER

  4. 34. Varumärkesstrategi på webben : Tillämpning av användarcentrerad design för positionering på webben

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Kibret Ayob; [2015]
    Nyckelord :Business strategy; user-centered design; design strategy; iterative design; Varumärkesstrategi; användarcentrerad design; designstrategi; iterativ design;

    Sammanfattning : Syfte: Företag har svårt att positionera sig på webben då de misslyckas att utveckla sina webbsidor för att stödja dess varumärkesstrategi. Syftet med denna studie är att undersöka hur ett företag kan tillämpa designstrategi ur ett användarcentrerat designperspektiv för att stödja företagets övergripande varumärkesstrategi på webben. LÄS MER

  5. 35. Kommunikation i allmänhetens tjänst : En kvalitativ studie av Sveriges Radios externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Kajsa Staaf; Nilofar Rayegani; [2014]
    Nyckelord :Kommunikation; Strategisk kommunikation; Sveriges Radio; Public Service; Sociala medier;

    Sammanfattning : Denna fallstudie syftar till att undersöka hur Sveriges Radio i egenskap av public serviceföretag kommunicerar externt. Vi finner det intressant att undersöka hur en offentlig medieorganisation, utanför den kommersiella marknaden, arbetar med sin externa kommunikation. LÄS MER