Sökning: "varumärkesstrategi"
Visar resultat 31 - 35 av 94 uppsatser innehållade ordet varumärkesstrategi.
31. Kommunicering av varumärkesidentitet : implementering av varumärkesidentitet i ett mode företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hur kommuniceras varumärkesidentiteten internt inom ett företag? Är samtliga medarbetare informerade om företagets varumärkesidentitet? Många forskare har studerat varumärkesidentiteten och den externa betydelsen av detta till konsumenter och hur detta omvandlas till en varumärkesimage. Men det finns perspektivbrist i teorin angående hur detta bör kommuniceras internt för att genomsyra samtliga komponenter inom ett företag. LÄS MER
32. Landskrona - bättre än sitt rykte?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar undersöka samspelet mellan den mediala gestaltningen av en stad samt de strategier som används i försök att påverka densamma. Studien avser därmed öka kunskapen om skapandet och förmedlandet av platsvarumärken samt den strategiska kommunikationens betydelse för denna process. LÄS MER
33. Verkligt bruk - Begreppets varumärkesrättsliga innebörd med särskilt fokus på små och medelstora brukare inom EU
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Den europeiska varumärkesrätten är under förändring och nyligen antog Europaparlamentet ett nytt varumärkesdirektiv och en ny varumärkesförordning. En av de frågor som har varit mest omdiskuterad inför förändringarna är huruvida det räcker med användning av ett varumärke i en medlemsstat för att det territoriella kriteriet som är kopplat till bedömningen av verkligt bruk ska anses uppfyllt i artikel 15. LÄS MER
34. Varumärkesstrategi på webben : Tillämpning av användarcentrerad design för positionering på webben
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Syfte: Företag har svårt att positionera sig på webben då de misslyckas att utveckla sina webbsidor för att stödja dess varumärkesstrategi. Syftet med denna studie är att undersöka hur ett företag kan tillämpa designstrategi ur ett användarcentrerat designperspektiv för att stödja företagets övergripande varumärkesstrategi på webben. LÄS MER
35. Kommunikation i allmänhetens tjänst : En kvalitativ studie av Sveriges Radios externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna fallstudie syftar till att undersöka hur Sveriges Radio i egenskap av public serviceföretag kommunicerar externt. Vi finner det intressant att undersöka hur en offentlig medieorganisation, utanför den kommersiella marknaden, arbetar med sin externa kommunikation. LÄS MER