Sökning: "varumärkesstrategi"

Visar resultat 26 - 30 av 94 uppsatser innehållade ordet varumärkesstrategi.

  1. 26. Från sällan till ofta : En fallstudie inom professionell idrott om sporadiska besökares konsumtion

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Fredrik Lundgren; Emma Järnkrok; [2016]
    Nyckelord :Consumer behavior; consumption motives; low frequent spectator; brand associations; brand strategy; brand equity; professional sport; ice hockey; Konsumentbeteende; konsumtionsmotiv; sporadisk besökare; varumärkesassociationer; varumärkesstrategi; varumärkeskapital; professionell idrott; ishockey;

    Sammanfattning : Problemformulering: Idag råder en negativ trend gällande antalet åskådare för en majoritet av organisationerna inomprofessionell ishockey i Sverige. Då publiken utgör en viktig del i ett matchevenemang, både ekonomiskt och upplevelsemässigt, är detta en problematisk utveckling. LÄS MER

  2. 27. Don't be evil : En studie av Googles varumärkesstrategi och användaruppfattningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Catherine Hallberg; Sara Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Google; brand strategy; attitudes study; brand equity; brand identity; top-ofmind- brand; monopolization; search bias.; Google; varumärkesstrategi; attitydsundersökning; varumärkesvärde; varumärkesidentitet; top-of-mind-brand; monopolisering; search bias.;

    Sammanfattning : Företaget Google är i dag ett av världens mest kända varumärke och deras sökmotor står för 70 % av internetsökningarna i USA och 90 % i Europa. De har lyckats få en dominans på sökmotorsmarknaden framför sina konkurrenter som Yahoo, Ask och Bing. LÄS MER

  3. 28. Identitetskris? : En studie av hur konsumenter tolkar företags varumärkesidentiteter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Borkowska; Jo-Anna Kullberg; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesstrategi; konkurrens; apotek;

    Sammanfattning : Sammandrag Sedan 1990-talet har flertalet marknader i Sverige omreglerats, en av dessa är apoteksmarknaden. Då både utbud och pris fortfarande är delvis reglerat är apoteksaktörerna begränsade i sina val av konkurrensmedel vilket gör strategiskt varumärkesarbete till ett viktigt verktyg. LÄS MER

  4. 29. Varumärkesstrategi i sociala medier : en undersökning ur det mindre, oberoende företagets perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelica Fagerberg; Ida Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; sociala medier; kommunikation; interaktion;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar ämnet om varumärkesstrategi i sociala medier och syftet har varit att undersöka hur mindre, oberoende företag som erbjuder kläder arbetar med varumärkesstrategi i sociala medier. Den teoretiska referensramen består av fakta inom ett antal ämnen så som varumärken och deras strategi, kommunikation, sociala medier samt interaktion. LÄS MER

  5. 30. Kravet på grafisk återgivning i varumärkesrätten - En jämförelse mellan det rättsliga och det företagsekonomiska varumärkesbegreppet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Victoria Waldau; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Företagsekonomi; Okonventionella varumärken; Särskiljningsförmåga; Grafisk återgivning; Varumärkesrätt; Affärsjuridik; Handelrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Idag har företagens varumärken gått från enbart det traditionella i form av en figur eller ett ord, antingen separat eller i kombination, till varumärkesportföljer som även inkluderar icke-visuella varumärken, vilka benämns inom varumärkesrätten som okonventionella varumärken. Till okonventionella varumärken hör bland annat ljudmärken, doftmärken, färgmärken, formmärken och även hologram. LÄS MER