Sökning: "varumärkesstrategi"
Visar resultat 26 - 30 av 94 uppsatser innehållade ordet varumärkesstrategi.
26. Från sällan till ofta : En fallstudie inom professionell idrott om sporadiska besökares konsumtion
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problemformulering: Idag råder en negativ trend gällande antalet åskådare för en majoritet av organisationerna inomprofessionell ishockey i Sverige. Då publiken utgör en viktig del i ett matchevenemang, både ekonomiskt och upplevelsemässigt, är detta en problematisk utveckling. LÄS MER
27. Don't be evil : En studie av Googles varumärkesstrategi och användaruppfattningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Företaget Google är i dag ett av världens mest kända varumärke och deras sökmotor står för 70 % av internetsökningarna i USA och 90 % i Europa. De har lyckats få en dominans på sökmotorsmarknaden framför sina konkurrenter som Yahoo, Ask och Bing. LÄS MER
28. Identitetskris? : En studie av hur konsumenter tolkar företags varumärkesidentiteter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammandrag Sedan 1990-talet har flertalet marknader i Sverige omreglerats, en av dessa är apoteksmarknaden. Då både utbud och pris fortfarande är delvis reglerat är apoteksaktörerna begränsade i sina val av konkurrensmedel vilket gör strategiskt varumärkesarbete till ett viktigt verktyg. LÄS MER
29. Varumärkesstrategi i sociala medier : en undersökning ur det mindre, oberoende företagets perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Uppsatsen behandlar ämnet om varumärkesstrategi i sociala medier och syftet har varit att undersöka hur mindre, oberoende företag som erbjuder kläder arbetar med varumärkesstrategi i sociala medier. Den teoretiska referensramen består av fakta inom ett antal ämnen så som varumärken och deras strategi, kommunikation, sociala medier samt interaktion. LÄS MER
30. Kravet på grafisk återgivning i varumärkesrätten - En jämförelse mellan det rättsliga och det företagsekonomiska varumärkesbegreppet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Idag har företagens varumärken gått från enbart det traditionella i form av en figur eller ett ord, antingen separat eller i kombination, till varumärkesportföljer som även inkluderar icke-visuella varumärken, vilka benämns inom varumärkesrätten som okonventionella varumärken. Till okonventionella varumärken hör bland annat ljudmärken, doftmärken, färgmärken, formmärken och även hologram. LÄS MER