Sökning: "visual and textual communication"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden visual and textual communication.

  1. 6. Att skapa nyfikenhet inför en flygande pumpa : En studie i hur text och kontext kan skapa intresse för bilder som kan tala för sig själva

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Linnea Edberg; [2023]
    Nyckelord :text design; information design; text-picture interaction; social media; Instagram; semiotics; visual perception; pop-out effect; reading order; textdesign; informationsdesign; text och bild i samverkan; sociala medier; Instagram; semiotik; visuell perception; pop-out-effekt; läsordning;

    Sammanfattning : Det här är ett examensarbete i informationsdesign, med inriktning på textdesign. Syftet är att undersöka sätt att använda text för att förstärka och förtydliga den bildbaserade kommunikationen på Instagram. LÄS MER

  2. 7. Visualizing Zones : Defining the Notion of Zones in Physical Access Control for Security Management System

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Joanne Ju; [2023]
    Nyckelord :physical access control; security; zone visualisation; abstract representation; visual communication; space and place; human perception; workplace study; human-computer interaction HCI ; Computer Supported Cooperative Work CSCW ; research through design; interaction design;

    Sammanfattning : In the domain of access control, the notion of zone is still ambiguous. The zone demands clearer contextualization that resonates with the security operators in their workplace. LÄS MER

  3. 8. "Tänk så mycket hopp du kan ge till människor som känner som du" : En netnografisk text- och bildanalys om kvinnliga gemenskaper på Instagram och YouTube

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Moa Högstedt; [2023]
    Nyckelord :Virtual Communities; Parasocial Relationships; Influencers; Doing Gender; Instagram; YouTube; Virtuella Gemenskaper; Parasociala Relationer; Influencers; Att göra kön; Instagram; YouTube;

    Sammanfattning : This study explores the functions and effects of virtual communities on Instagram and YouTube and discusses the communication process between Swedish female social media influencers and their followers. With a qualitative research design, where I analysed both the textual and visual posts on Instagram and YouTube, I found that the virtual communities can function as a place where people find like-minded people and where they can affirm their own self imagine and experiences, specifically in relation to questions regarding LGBTQIA+ and body positivity. LÄS MER

  4. 9. The Mobilization of Civil Disobedience : A qualitative content analysis of the collective action framing of the civil disobedience movement Återställ våtmarker

    Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ellinor Röjne; [2023]
    Nyckelord :Environmental movement; Collective action; Core framing tasks; Emotions; Social media; Civil disobedience; civil olydnad; social rörelse; miljörörelse; sociala medier;

    Sammanfattning : The study “The Mobilization of Civil Disobedience” intends to shed light on how environmental movements frame climate change issues, present solutions and mobilize climate action through their communication on the social media platform Instagram. This study will examine the case of Återställ våtmarker (Restore wetlands), a Swedish movement known for its civil disobedience protests. LÄS MER

  5. 10. "The Body Shop: A force for good" : En multimodal kritisk diskursanalys av The Body Shops hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ida Sjölin; Emelie Ekman; [2023]
    Nyckelord :sustainability communication; sustainability report; brand; The Body Shop; multimodal critical discourse analysis; hållbarhetskommunikation; hållbarhetsrapport; varumärke; The Body Shop; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Companies have an important role to play in sustainability initiatives as they have great power to drive development. Working with sustainability issues can be seen as crucial to their survival, as various stakeholders today place high demands on companies to take responsibility in this area. LÄS MER