Sökning: "visual and textual communication"
Visar resultat 11 - 15 av 48 uppsatser innehållade orden visual and textual communication.
11. The exploration about the textual internet meme: a case study of KFC Crazy Thursday textual meme marketing activity in mainland China
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In the digital era, the way people communicate has been greatly changed by information and communication technologies, such as social media. Internet memes spread virally among the public through social media platforms and utilized by contemporary people to communicate in the virtual world. LÄS MER
12. Hur konstrueras hållbara budskap? : En kvalitativ text- och bildanalys av Svenska Turistföreningens hållbara kommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Hållbar utveckling har på senare år blivit allt mer omtalat och ett ämne som ses som en lösning på den rådande klimatkris som världen står inför. För att ämnet ska uppmärksammas i samhället krävs det att organisationer och beslutsfattare kommunicerar budskapet, dock saknas det tydliga definitioner för hur kommunikationen ska konstrueras. LÄS MER
13. Träning för alla - eller? En kritisk diskursanalys av kommunikationen hos svenska gymkedjor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att genom en kritisk diskursanalys utforska vilka diskurser som tar plats i kommunikationen hos svenska gymkedjor samt vilka sociala strukturer i relation till träning och fysisk aktivitet de bidrar till att skapa och/eller reproducera. Det insamlade materialet bestod av det visuella materialet på hemsidorna hos Sveriges fem största gymkedjor, vilket analyserades med hjälp av ett analysschema där pågående diskurser identifierades och vidare analyserades. LÄS MER
14. Hållbarhetskommunikation i hållbarhetsrapportering : Företags användning av visuella element
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor får allt större betydelse i dagens samhälle, vilket även inkluderar företags arbete. Tidigare forskning om hållbarhetskommunikation har däremot mestadels ett konsumentperspektiv. Samtidigt anses hållbarhetsrapportering vara ett tillvägagångssätt för att kommunicera hållbarhetsarbete till fler intressenter. LÄS MER
15. Who is this about? : A multimodal critical discourse analysis of the communication from volunteer organizations
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to examine how three volunteer organizations present volunteer projects on their websites to identify who is constructed as central in the description of the project and which role is created for the reader. This study uses Multimodal Critical Discourse Analysis (MCDA), Systemic Functional Grammar (SFG) and Post-colonial theory as a theoretical framework to analyze visual and textual elements from three project descriptions. LÄS MER