Sökning: "web 2.0"
Visar resultat 16 - 20 av 394 uppsatser innehållade orden web 2.0.
16. Improving the Ericsson Design System : A comparison of best practices in industry software and web development design systems
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : As part of a push for renewal by radio and communications-based company Ericsson, the company launched a new brand identity called Brand 2.0 and began to construct the Ericsson Design System (EDS), a toolbox of digital design and development resources. LÄS MER
17. Navigation Impossible : Connecting Factors when Evaluating Accessibility Practices
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : To be able to be an active participant in today’s society, equal access and ease of use on the web is a must since a variety of our day to day activities happen on the web, something that is made more difficult with bad accessibility design. This paper investigated a selection of profit-driven e-commerce sites in regards to how they design for accessibility by evaluating them in accordance to how they comply with WCAG 2. LÄS MER
18. Leveraging brand co-creation in a digital era: An IKEA case study
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose is to examine how IKEA works with customer brand co-creation and how it can be further leveraged in the digital era. Methodology: This paper adopts a qualitative case study method, where the primary data consists of an interview with a Social Media Specialist with pre-existing knowledge of brand co-creation at IKEA in Sweden. LÄS MER
19. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga? Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER
20. Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln
M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. LÄS MER