Sökning: "web 2.0"

Visar resultat 16 - 20 av 394 uppsatser innehållade orden web 2.0.

  1. 16. Improving the Ericsson Design System : A comparison of best practices in industry software and web development design systems

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Niclas Lund; Felix Wahlgren; [2022]
    Nyckelord :Design system; design principle; software development; Designsystem; designprincip; mjukvaruutveckling;

    Sammanfattning : As part of a push for renewal by radio and communications-based company Ericsson, the company launched a new brand identity called Brand 2.0 and began to construct the Ericsson Design System (EDS), a toolbox of digital design and development resources. LÄS MER

  2. 17. Navigation Impossible : Connecting Factors when Evaluating Accessibility Practices

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Felicia Lindbäck; [2021]
    Nyckelord :accessibility; e-commerce; online-firstness; WCAG; technical choices; sweden;

    Sammanfattning : To be able to be an active participant in today’s society, equal access and ease of use on the web is a must since a variety of our day to day activities happen on the web, something that is made more difficult with bad accessibility design. This paper investigated a selection of profit-driven e-commerce sites in regards to how they design for accessibility by evaluating them in accordance to how they comply with WCAG 2. LÄS MER

  3. 18. Leveraging brand co-creation in a digital era: An IKEA case study

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Örnhem; Sophie Weir; Jesper Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Co-creation; IKEA; Brand Engagement; Brand Self-congruity; Category Involvement; Brand Interactivity; Brand Communities; Brand Value; Brand Knowledge; Web 2.0; User Generated Content; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose is to examine how IKEA works with customer brand co-creation and how it can be further leveraged in the digital era. Methodology: This paper adopts a qualitative case study method, where the primary data consists of an interview with a Social Media Specialist with pre-existing knowledge of brand co-creation at IKEA in Sweden. LÄS MER

  4. 19. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hugo Nyrell; Douglas Mossenberg; [2021]
    Nyckelord :Konsumentbeetende; mikrotransaktioner; köp inuti app; DLC; skins; loot box; motivation;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga?  Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup  Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER

  5. 20. Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aleksandra Srndovic; Jelena Gojkovic; [2021]
    Nyckelord :Digitization; retail; communication strategy; marketing; Porter’s five forces; marketingmix; marketing strategy; Word of Mouth; Digitalisering; detaljhandel; kommunikationsstrategi; marknadsföring; Porter’s five forces; marknadsmix; marknadsföringsstrategi; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. LÄS MER