Sökning: "web design thinking"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden web design thinking.
1. Designing a reactive feedback feature for end-users in web-based media software
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Customer feedback is essential for improving a company's products or services and increasing customer satisfaction. Despite its value, user involvement faces many challenges, such as low user motivation and feedback with missing context information. LÄS MER
2. Samskapande med AI i webbdesign : Utforskande av sätt att implementera människa-AI samarbete i en designprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : De senaste årens utveckling av generativ AI har fått mycket uppmärksamhet i etablerade medier och generellt i samhället, vilket bland annat har handlat om bildgenereringsverktyg. Något som det saknas tidigare forskning kring är hur text-tillbild AI kan användas inom webbdesign. LÄS MER
3. Internet för högstadiet : Utveckling av en lärarhandledning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten beskriver utvecklingen av en lärarhandledning för undervisning om internet. Bakgrunden är kraven i grundskolans läroplan (Lgr22), och mer specifikt kursplanen i Teknik för årskurs 7-9, på att avhandla internet i undervisningen. LÄS MER
4. Användarcentrerad utveckling av en digital pensionsrådgivningstjänst : En studie av användarbehov och feedback
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : For many, retirement is perceived as boring and complex. Perhaps this is the reason for the great lack of both knowledge and motivation for the Swedish population to take control and responsibility for their future pension. LÄS MER
5. Minimator: A Serious Game on Zero-Day Markets
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Zero-days are vulnerabilities that the software vendor does not know about and thus cannot provide a patch for. Their value has caused markets to develop, divided by the purchase intention. This thesis focuses on the white and grey markets, that is those buying to patch and those buying to exploit. LÄS MER