Sökning: "webbdesign reklam"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden webbdesign reklam.

  1. 1. Perception och trovärdighet : Relationen mellan designval och trovärdighet på en webbsida

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Alicia Strömmer; Oscar Norrman; [2020]
    Nyckelord :web design; trustworthiness; graphical design; perception; first impressions; cognitive science; webbdesign; trovärdighet; grafisk design; perception; första intryck; kognitionsvetenskap;

    Sammanfattning : I en värld där information delas på internet i en rasande takt har det blivit av allt större vikt att kunna avgöra om en webbsida är tillförlitlig eller inte. Vi gör ständigt bedömningar av webbsidor utifrån hur de ser ut, men vad är det som gör att vi väljer att lita på eller fördöma en webbsida efter bara några sekunder? Hur påverkar specifika designval upplevelsen av trovärdighet? Denna studie undersökte hur upplevelsen av trovärdighet påverkas av visuella egenskaper i en webbsidas grafiska design. LÄS MER

  2. 2. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Deniesé Thorvaldsson; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :Grafisk Design; Grafisk kommunikation; Visuell kommunikation; Visuella uttryck; Marknadskommunikation; Kulturkrock;

    Sammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER

  3. 3. Reklam för Responsiva Webbplatser : En studie i hur reklam bör utformas för internet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik

    Författare :Mathias Ljungberg; [2013]
    Nyckelord :responsive web design; RWD; RWC; advertising; responsiv webbdesign; reklam; annonsering;

    Sammanfattning : Advertising in responsive websites is a quite new phenomenon and has therefore, previously not been a target for any mayor research. Todays society, where new technological innovations persistantly supersede others must be seen as a possible changer for how companies advertise to this society. LÄS MER

  4. 4. Insikter för användbar webbdesign : ur målgruppens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Layal Atwi; Sama Yousif; [2012]
    Nyckelord :Målgrupp; internet; design; teori; empiri; analys; användarvänlig; företag; webbsida;

    Sammanfattning : Dagens samhälle har blivit mer beroende av internet, där de flesta tjänsterna går att utföra online. Nuförtiden är det möjligt att beställa möbler, kläder och annat med hjälp av internet. Detta har gjort att de flesta har lärt sig att använda internet oberoende på deras ålder. LÄS MER

  5. 5. Gränssnittsdesign : kvalitativ och kvantitativ utvärdering av FöreningsSparbankens hemsida

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Caroline Borg; [2003]
    Nyckelord :Användbarhet; Attityd; Gränssnittsdesign; Hemsida; Webben och Webbplats;

    Sammanfattning : Mitt syfte med uppsatsen var att göra en kvalitativ såväl som en kvantitativ utvärdering av den grafiska utformningen av FöreningsSparbankens hemsida. Undersökningen genomfördes utifrån perspektivet användbarhet med inriktning på gränssnittsdesign. LÄS MER