Sökning: "websockets"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade ordet websockets.

  1. 1. Realtidsuppdateringar av användargränssnitt för inbyggda system : Uppdatering av användargränssnitt i realtid med MQTT och websockets

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Anes Delalic; [2024]
    Nyckelord :MQTT; Websockets; JavaScript; HTML; CSS; Realtid;

    Sammanfattning : Dagens webbläsare uppdaterar sitt utseende mer än någonsin och att kunna utföra det på ett effektivt sätt är essentiellt. Att kompilera om en hemsida och ladda upp den på nytt är ineffektivt och framtiden hos dynamisk uppdaterade hemsidor ligger hos MQTT och websockets. LÄS MER

  2. 2. A Web Application for Wildfire Spread Prediction and Visualisation in Sweden Using Geospatial Data and Technology

    Master-uppsats, KTH/Geoinformatik

    Författare :Micael Makenzius; Jonas Bylerius; [2022]
    Nyckelord :Prometheus; wildfire progression; real-time; python; Django; google earth engine; Mapbox GL JS; web-application; Prometheus; skogsbrands simulering; realtid; python; Django; google earth engine; Mapbox GL JS; webbapplikation;

    Sammanfattning : Skogsbränder är kraftfulla naturfenomen kapabla att åstakomma omfattande skada över stora ytor och medföra omfattande kostnader för sammhället både humanitärt, ekonomiskt och miljömässigt. Det finns därför ett starkt incitament att övervaka och förutspå skogsbränders utveckling och spridning. LÄS MER

  3. 3. Escape the Decision Arena : Designing and evaluating an immersive collaborative gaming experience in a cylindrical environment

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Peder Dromberg; Ivanna Maric; [2022]
    Nyckelord :Decision arena; Unreal engine; game development; surround sound; immersion; immersive sound; LiU; thesis; master thesis; puzzle game; cylindrical display; cylindrical environment; immersive gameplay; Beslutsarenan;

    Sammanfattning : The Decision Arena in Linköping University contains a 360° cylindrical display with a complementary 360° sound system consisting of eight evenly spaced speakers along the bottom edge of the screen. This paper explores if an immersive game can be developed for such a non-typical gaming environment. LÄS MER

  4. 4. Compiling SDL Multiplayer Games to WebAssembly with Emscripten for use in Web Browsers

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Oscar Falkmer; Martin Norrman; [2022]
    Nyckelord :Webassembly; WASM; Emscripten; C; web application; web server; WebSocket; SDL; SDL_Net; compiling; Webassembly; Wasm; Emscripten; C; webbaplikation; webbserver; WebSocket; SDL; SDL_Net; kompilera;

    Sammanfattning : Collecting and deploying online games made by inexperienced developers can behard. This is something KTH (Royal Institute of Technology) has a problem withpertaining to a course involving SDL and SDL_Net programming. A good solutionto this problem is to host these games on a website. LÄS MER

  5. 5. Reducing Unnecessary Sign-ups by The Development Solution of Super-client Driving Multiple Sub- clients( SDMS)

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Xiaolin Zhao; [2021]
    Nyckelord :Web application; sign- up; sign- in; board game; Django; MongoDB; WebSockets; user experience; Webbapplikation; registrering; inloggning; brädspel; Django; MongoDB; WebSockets; användarupplevelse  ;

    Sammanfattning : Nowadays more and more web applications are becoming part of everybody’s daily life. Lots of Internet users are bothered by having to create new accounts on websites. But at the same time, it is believed that sign-up as well as sign-in is a good registration solution which is difficult to replace. LÄS MER