Sökning: "websockets"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade ordet websockets.
1. Realtidsuppdateringar av användargränssnitt för inbyggda system : Uppdatering av användargränssnitt i realtid med MQTT och websockets
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Dagens webbläsare uppdaterar sitt utseende mer än någonsin och att kunna utföra det på ett effektivt sätt är essentiellt. Att kompilera om en hemsida och ladda upp den på nytt är ineffektivt och framtiden hos dynamisk uppdaterade hemsidor ligger hos MQTT och websockets. LÄS MER
2. A Web Application for Wildfire Spread Prediction and Visualisation in Sweden Using Geospatial Data and Technology
Master-uppsats, KTH/GeoinformatikSammanfattning : Skogsbränder är kraftfulla naturfenomen kapabla att åstakomma omfattande skada över stora ytor och medföra omfattande kostnader för sammhället både humanitärt, ekonomiskt och miljömässigt. Det finns därför ett starkt incitament att övervaka och förutspå skogsbränders utveckling och spridning. LÄS MER
3. Escape the Decision Arena : Designing and evaluating an immersive collaborative gaming experience in a cylindrical environment
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : The Decision Arena in Linköping University contains a 360° cylindrical display with a complementary 360° sound system consisting of eight evenly spaced speakers along the bottom edge of the screen. This paper explores if an immersive game can be developed for such a non-typical gaming environment. LÄS MER
4. Compiling SDL Multiplayer Games to WebAssembly with Emscripten for use in Web Browsers
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Collecting and deploying online games made by inexperienced developers can behard. This is something KTH (Royal Institute of Technology) has a problem withpertaining to a course involving SDL and SDL_Net programming. A good solutionto this problem is to host these games on a website. LÄS MER
5. Reducing Unnecessary Sign-ups by The Development Solution of Super-client Driving Multiple Sub- clients( SDMS)
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Nowadays more and more web applications are becoming part of everybody’s daily life. Lots of Internet users are bothered by having to create new accounts on websites. But at the same time, it is believed that sign-up as well as sign-in is a good registration solution which is difficult to replace. LÄS MER