Sökning: "z-generation"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet z-generation.
1. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER
2. Information, news, and politics gathering through social media by Generation Z : A semi-structured interview study
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Social media is replacing many of traditional media’s purposes, information gathering is one of them. In the digital culture today we use our phones, the internet, and social media in our daily lives, especially younger generations, and those generations could be relying their information gathering on social media. LÄS MER
3. Influencers trovärdighet hos generation Z : En kvalitativ studie om influencers trovärdighet och dess påverkan på undvikande beteende samt varumärkesundvikande hos Generation Z i Sverige, Kanada, England och Saudiarabien.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : De senaste tjugo åren har teknologins utveckling påverkat människors liv enormt och medfört en kraftig tillväxt av sociala medieplattformar. På sociala medier hittar man influencers som är individer som konstruerar lockande innehåll på olika sociala medieplattformar. LÄS MER
4. Generation Z - en investering för framtiden? : En kvantitativ studie om påverkansfaktorerna för hållbarhet inom generation Z
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Samhället står idag inför utmaningar kopplat till hållbarhet och hållbar utveckling. Samtidigt som individer förbättrar sin kunskap kring ämnet hållbarhet ökar pressen för företag att agera på ett mer hållbart vis i sin verksamhet. LÄS MER
5. What Does it Take to Forgive? : A study about what impacts brand forgiveness after a transgression
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : No one is perfect, and that includes the brands that we use. Therefore, there will inevitably come a time in a brand’s existence where a transgression occurs that will harm their relationships with its customers. The decision to forgive a brand after a transgression is a complex and individual process that evolves over time. LÄS MER