Sökning: "zara nilsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden zara nilsson.

  1. 1. Styrning av hållbarhetsarbete : En kvalitativ studie av en organisation och dess hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zara Nilsson; Clara Rutfjäll Rittner; [2014]
    Nyckelord :Styrning; Hållbarhet; Styrverktyg; Vasakronan; Hållbarhetsarbete;

    Sammanfattning : De senaste åren har intresset för hållbarhet ökat enormt. Alltfler företag satsar på att bedriva och utveckla ett hållbarhetsarbete i syfte att erhålla konkurrensfördelar och tillfredsställa kraven från berörda intressenter. LÄS MER

  2. 2. Kulturell globalisering i tidningsbranschen : En studie om visuell design på kvinnomagasins omslag i olika kulturer

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Zara Syversen; Emma Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Culture; Globalization; Cultural Imperialism; Cultural flow and network model; Homogenization of culture; Hybridization of culture; Women s Magazine; magazine industry; Kultur; Globalisering; Kulturimperialism; Kulturella flödes- och nätverksmodellen; Homogenisering av kultur; Hybridisering av kultur; Kvinnomagasin; Tidningsbranschen;

    Sammanfattning : Vilken roll har den kulturella globaliseringen på visuell design i tidningsbranschen? Medier är i konstant rörelse och världen har blivit ett öppet kulturellt utrymme där olika kulturer kan förmedlas via medier. Företag globaliserar sin verksamhet vilket gör att kulturella produkter som Coca-Cola och Nike är välkända runt om i världen. LÄS MER

  3. 3. Kulturinverkan på modekonsumenter - en studie av Zara och H&M:s image i Spanien och Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Nilsson; Pär Forén; Sean Carlsvi; [2004]
    Nyckelord :marknadsföring; kultur; mode; H M; Zara; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur och varför kläder och design uppfattas annorlunda i det land där kläderna designas och eventuellt tillverkas i förhållande till hur plaggen uppfattas i andra länder där de säljs. Metod: Då vårt ämne rör konsumenters subjektiva uppfattningar har vi använt oss av ett kvalitativt angreppssätt. LÄS MER