Sökning: "Överföra lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden Överföra lärande.

  1. 1. Elevers upplevelser av särskildaundervisningsgrupper : En intervjustudie från mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Marcus Franzén; [2023]
    Nyckelord :Elevröster; En skola för alla; Exkludering; Inkludering; Specialpedagogik; Stigma; Stämplingsteori;

    Sammanfattning : Franzén, M. (2022). Erfarenheter från särskilda undervisningsgrupper -En intervjustudie med elever på mellanstadiet. (Experiences from special education groups – An interview study with students in middle school). LÄS MER

  2. 2. eID in the e-learning Environment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Zhe Pan; [2022]
    Nyckelord :e-learning; eID; cross-border; PEPS; test case; e-learning; eID; gränsöverskridande; PEPS; testfall;

    Sammanfattning : At present, there are different Electronic Identity (eID) systems utilized in EU, resulting in difficulties to carry eID information and transfer eID data of e-learning systems from one EU country to another. A project entitled Secure idenTity acrOss boRders linKed (STORK) was launched to address this problem, by installing a Pan European Proxy Service (PEPS) server. LÄS MER

  3. 3. Improving Training of Differentiable Neural Computers on Time Series

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isak Persson; [2022]
    Nyckelord :Memory augmented neural networks; Differentiable neural computers; Recurrent neural networks; Time series; Transfer learning; Minnesförstärkta neurala nätverk; Differentierbara neurala datorer; Återkommande neurala nätverk; Tidsserier; Överföra lärande;

    Sammanfattning : Memory Augmented Neural Networks (MANN) is a hot research area within deep learning. One of the most promising MANN is the Differentiable Neural Network (DNC) which is able to learn, in a fully differentiable way, how to represent and store data into an external memory. LÄS MER

  4. 4. Några gymnasieelevers upplevelse av respons i kursen Svenska som andraspråk : En kvalitativ studie om elevers upplevelse av respons

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Helena Kindlund Brånstad; [2022]
    Nyckelord :respons; upplevelser; gymnasieelever; svenska som andraspråk; intervjustudier;

    Sammanfattning : Formativ bedömning och respons har länge ansetts vara främjande för elevers lärande och utveckling. Samtidigt som respons anses vara kärnan och en central del i den formativa bedömningen är det ett komplex och mångfacetterat begrepp. Respons är känslig för när den ges, vad den fokuserar på och hur den ges. LÄS MER

  5. 5. Strategisk partnering mellan beställare och entreprenör

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Redoz Faraydoun; Ferza Nigit; [2022]
    Nyckelord :Strategic partnering; partnering; Organizational culture; Organizational learning; Knowledge Transfer; SECI; Experience feedback; Trust; Strategisk partnering; partnering; Organisationskultur; Organisatoriskt lärande; Kunskapsöverföring; SECI; erfarenhetsåterföring; förtroende;

    Sammanfattning : Byggbranschen är känd för att vara projektbaserad och fragmenterad där många aktörer samverkar. Fragmenteringen har lett till en ökande komplexitet som lägger stor vikt i hur organisationer jobbar i projektbaserade omständigheter för att minimera riskerna. LÄS MER