Sökning: "2D instruktioner"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden 2D instruktioner.

  1. 1. Utformning av verkstadslayout för paketeringsverkstad

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Ariunbold Munkhdalai; Tolga Pektas; [2022]
    Nyckelord :LEAN; strain injury; 5S; Kaizen; 7 1 Waste; layout design; bottlenecks; ergonomics; Ishikawadiagram; WIP; LEAN; belastningsskador; 5S; Kaizen; 7 1 Slöserier; layoutsutformning; flaskhalsar; ergonomi; Ishikawadiagram; PIA.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är en del av utbildningen Högskoleingenjör inom Maskinteknik, Industriell Ekonomi & Produktion i Kungliga Tekniska Högskolan. Målet och syftet med detta examensarbete är förbättra ergonomi och arbetssätt i Verkstaden X genom framställning av två nya verkstadslayouter. LÄS MER

  2. 2. Hitta en väg till programmering : Hur kan programmering utgöra en del av matematikundervisningen?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jessica Grieder; [2019]
    Nyckelord :computer programming; spatial reasoning; instructions; design principles; mathematics; programmering; rumsuppfattning; instruktioner; designprinciper; matematik;

    Sammanfattning : Sedan hösten 2018 är programmering en del av det matematiska innehållet algebra i läroplanen. Eftersom många lärare känner en osäkerhet angående matematikundervisning om programmering, finns ett behov av att veta mer om hur sådan undervisning kan se ut. LÄS MER

  3. 3. Augmented Reality Navigation Compared to 2D Based Navigation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Pontus Knutsson; Oskar Georgsson; [2019]
    Nyckelord :AR; Augmented reality; Navigation; Navigering; Google maps;

    Sammanfattning : I nästan tre decennier har GPS-koordinater och rutt-instruktioner visats i en top-down 2D-vy. Först i dedikerade navigationssystem, kommersiellt används för körning, till idag med GPS-system tillgängliga i våra smartphones. LÄS MER

  4. 4. Spelet Cave Generation : En Studie Om Procedurell Generering i 2D-Plattformsspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Nick Johannesson; Simon Kevin; [2018]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; Game Design; Level Design; Platforming Games; Video Games; Computer Games; Procedurell Generering; Speldesign; Nivå-design; Plattformsspel; Tv-spel; Datorspel;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker olika designval inom datorspel för att skapa intressanta och varierade nivåer som kan tilltala både erfarna spelare och nybörjare inom en av de populäraste fritidsaktiviterna i världen. Att designa en nivå i ett spel är en tidskrävande process, och ett sätt att korta ner på detta arbete är att låta en dator skapa nivåer efter specifika instruktioner, genom en process som kallas för procedurell generering. LÄS MER

  5. 5. LEGO: en mental rotation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Andrea Jelvéus; Amelie Hallin; [2015]
    Nyckelord :Mental rotation; spatial förmåga; 2D instruktioner; 3D instruktioner; LEGO; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning var att se om det blev en tidsskillnad när man byggde LEGO efter tvådimensionella (2D) eller tredimensionella (3D) instruktioner samt ifall 3D instruktioner kan förbättra tiden för människor med lägre spatial förmåga jämfört med 2D instruktioner. Forskningsdesignen var inomindividsdesign och urvalet bestod av 33 deltagare i åldrarna 20-33 år, 11 var kvinnor och 22 var män. LÄS MER