Sökning: "ANNA SVENSSON Malmö"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden ANNA SVENSSON Malmö.

  1. 6. Förskola 2.0 – En studie av barns samspel runt den digitala plattan i förskolan

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Johnsson; Veronica Svensson; [2016]
    Nyckelord :digital platta; förskola; lek; plats; samspel;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och skapa förståelse för hur barn på en förskola agerar, interagerar och samspelar med varandra när de använder digitala plattor, samt hur detta relaterar till lek och till begreppet plats. Följande frågor har undersökts: Hur påverkas barns samspel vid den digitala plattan av den fysiska platsens förutsättningar? Hur skapar barn egna platser runt den digitala plattan? Hur förhåller sig leken och dess kännetecken till barns samspel vid den digitala plattan? Studiens teoretiska ramverk utgörs av ett barndomssociologiskt perspektiv, i vilket utgångspunkterna är att barndomen betraktas som en social och kulturell konstruktion och barnet ses som en aktiv medskapare av denna barndom. LÄS MER

  2. 7. ”I”ll Report to the Writing Workshop…”- Interview Study with SFI Teacher, Mother Tongue Teacher and Special Educator

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nuray Senli Elagöz; [2016]
    Nyckelord :dyslexi; läs- och skrivsvårigheter; lässtrategier; SFI-elever; språk-; läs- och skrivutveckling;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING/ABSTRAKTTitel: ”Jag anmäler till Skrivverkstan…”. En intervjustudie med SFI-lärare, modersmålslärare och specialpedagog. ”I´ll report to the Writing Workshop…”- Interview Study with SFI Teacher, Mother Tongue Teacher and Special Educator. LÄS MER

  3. 8. Reciprok undervisning - några elevers erfarenheter. En kvalitativ studie kring ett långsiktigt arbete med läsförståelsestrategier

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Kristensen; [2015]
    Nyckelord :Literacy; Läsförståelse; Läsförståelsestrategier; Reciprok undervisning; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Reciprok undervisning – några elevers erfarenheter. En kvalitativ studie kring ett långsiktigt arbete med läsförståelsestrategier. LÄS MER

  4. 9. Mitt liv som en ond cirkel - en litteraturstudie om att leva med tvångssyndrom

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Emelie Axelsson; Anna Svensson; [2013]
    Nyckelord :Litteraturstudie; Livskvalité; Omvårdnad; Tvångssyndrom; Upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tvångssyndrom är en sjukdom som cirka två procent av Sveriges befolkning lever med. Sjukdomen är en undergrupp till ångestsyndrom och uttrycker sig i tvångshandlingar samt tvångstankar. LÄS MER

  5. 10. Välkommen till förskolan, Hur barn och vårdnadshavare blir bemötta under introduktionsdagarna

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Anna Friberg; Ingbritt Svensson; [2013]
    Nyckelord :Familj; Förskola; Introduktion; Känsla av självet; Samspel; Trygg bas; Vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Välkommen till förskolan är en undersökning om hur barn och vårdnadshavare blir bemötta under de första dagarna i förskolan, av Anna Friberg och Ingbritt Svensson.Studien beskriver hur pedagoger bemöter barn och vårdnadshavare under de fem första introduktionsdagarna. LÄS MER