Sökning: "Arousal level"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Arousal level.
1. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER
2. Impact on player action based on the correlation between environmental game sounds and arousal level
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This study investigates the relationship between environmental game sounds and arousal level, looking to see if/how it affects player action. Previous research has shown that music evoking different levels of arousal affect player lap time performance of a racing game. LÄS MER
3. Elevers självtillit och prestationer : En litteraturstudie om faktorer som påverkar självtillit och hur nivån av självtillit påverkar elevers prestationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka och analysera om det finns ett samband mellan elevers självtillit gällande sina matematiska kunskaper och deras prestationer, samt hur man kan känna igen bristande självtillit. Studien vi har genomfört är en litteraturstudie, vilket innebär att vi har undersökt tidigare genomförd forskning. LÄS MER
4. The Influence of Interactive Elements on Entertainment : An Interactive Infographics Experiment on University Students
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Objectives: Consequent to previous research indicating the positive influence of entertainment on attitudes, this quantitative study investigates which interactive elements more effectively augment entertainment and to which degree Gamification, Data Selection, Storytelling, and Motion augments entertainment through the beneficial components Emotional Arousal, Recovery and Regulation and Aesthetic Appreciation (Dobni, 2007). Method: A pre-study survey was conducted to determine a neutral topic for the interactive infographics used in the main study. LÄS MER
5. Nattvilans kvalitet hos hundar med muskuloskeletal smärta : en jämförelse av aktivitetsdata från hundar med och utan smärta
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Sömn är fundamentalt för hundar, bland annat för att koordinera minnen och återställa prestationsförmågan. Sömnbrist kan ge många negativa konsekvenser för hälsan och medföra ökad stress hos individen. Något som hos människor har visats leda till sömnsvårigheter är smärta. LÄS MER