Sökning: "Assessment and grading"

Visar resultat 16 - 20 av 246 uppsatser innehållade orden Assessment and grading.

  1. 16. Hundägares identifiering av tecken på smärta hos hundar baserat på inspelat videomaterial

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Josefine Reiner; Julia Svensson Rosenlund; [2023]
    Nyckelord :smärtbedömning; hund; tecken på smärta; ortopedisk smärta; kronisk smärta; smärtprotokoll; smärttecken;

    Sammanfattning : Hundägare söker ofta veterinärvård när deras hund har smärta, vid dessa möten är det av vikt att djurhälsopersonal har kunskapen att utföra en god smärtbedömning och besluta om lämplig smärtlindring. Likväl har hundägares förmåga att identifiera tecken på smärta en stor roll i att minska hundars lidande och öka deras välfärd. LÄS MER

  2. 17. Ämnet specialidrott : En kvalitativ studie om NIU-instruktörers uppfattning om lärande i ämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Victor Ericson; Emma Sandström; [2023]
    Nyckelord :Special Sports; Handball; Coaches; Teachers; Specialidrott; NIU; Handboll; Lärare; Instruktör;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen var att undersöka hur handbollsinstruktörer på NIU-gymnasier uppfattar ämnet specialidrott. Vidare var syftet även att undersöka betyg- och bedömningsprocessen i ämnet. LÄS MER

  3. 18. Hur gymnasielärare relaterar matematikuppgifter till olika betygsnivåer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mattias Ragnarsson; [2023]
    Nyckelord :high school mathematics; grade levels; evaluation of assignments.; matematik gymnasiet; betygsnivåer; värdering av uppgifter.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur behöriga matematiklärare värderar matematikuppgifter och till vilken betygsnivå de kan relateras. Studien har genomförts som en kvalitativ studie baserad på tematisk analys. Åtta professionella matematiklärare har intervjuats och deras uttalanden har analyserats. LÄS MER

  4. 19. Hur förhåller sig idrottslärare till den reviderade läroplanen? : En kvalitativ studie om hur lärare förhåller sig till den reviderade läroplanen, Lgr22.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linn Thorén; [2023]
    Nyckelord :Curriculum; Interviews with teachers; Lgr22; PE and health; Primary school; Grundskola; Idrott och hälsa; Kursplan; Lgr22; Lärarintervjuer;

    Sammanfattning : In autumn of 2022, the new curriculum for primary school, preschool and afterschool (Lgr22) was introduced. It included revising the structure and content of the curriculum for PE and health. LÄS MER

  5. 20. Hur fungerar sammantagen bedömning i Idrott och hälsa? : Lärares perspektiv på LGR22 och det nya betygssystemet

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Erik Peterson; Joakim Demegård; [2023]
    Nyckelord :betyg; bedömning; läroplan; likvärdighet; rättvisa; ramfaktor;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att höra lärare i ämnet Idrott och hälsa, årskurs 9, och deras uppfattningar om den nya läroplanen, betygskriterierna och sammantagen bedömningen som träder i kraft med Lgr 22. Frågeställningar: ·       Hur uppfattar lärarna de nya betygskriterierna? ·       Vad är lärarnas uppfattningar om den sammantagna bedömningen och dess påverkan av betygssättning? Metod För att besvara studiens syfte genomfördes sex semistrukturerade intervjuer med lärare i årskurs 9. LÄS MER