Sökning: "Attraktion Emma"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Attraktion Emma.
1. Emma Woodhouse, Handsome, Clever, and Rich... and Bisexual? : a study of attraction and impossible things in Jane Austen's Emma
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : .... LÄS MER
2. Förmåner som verktyg i kampen om kompetens - Hur förmåner kan attrahera Data- och IT ingenjörer samt skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke
Master-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Samhällets och arbetsmarknadens förändring de senaste decennierna har lett till att vissa yrkesgrupper har blivit mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Organisationer som är i behov av dessa bristyrken tävlar om att få anställa dem, och krav på anställningserbjudandet blir allt större. LÄS MER
3. Att attrahera rätt person - En kvalitativ studie om employer branding i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad ställer andra krav än tidigare där företag vill rekrytera rätt person för organisationen, inte bara rätt kompetens för tjänsten. Detta skapar nya utmaningar för arbetsgivare i att urskilja sig från mängden och attrahera de bästa talangerna. LÄS MER
4. Destinationsutveckling och Fysisk planering : En Fallstudie om möjligheterna i Stockholms ytterstad
Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi och ekonomisk historiaSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om fysisk planering kan samverka eller kombineras med destinationsutveckling genom en fallstudie av Stockholms stad för att skapa attraktiva destinationer i stadens ytterstadområden.Undersökningen omfattar en fallstudie av Stockholms fysiska planering och destinationsutveckling. LÄS MER
5. Stockholms skärgård - ett landmärke för Stockholm : En studie om huruvida Stockholms skärgård har potential att fungera som en primär attraktion för Stockholm
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : There is a growing trend in the world, where cities compete with each other by building similar attraction to enhance the tourism at the destination. This competition often results in the opposite where the cities lose their authenticity. LÄS MER