Sökning: "B2B relations"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden B2B relations.

  1. 1. Affärsrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om konsten att upprätthålla digitala affärsrelationer inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Wilma Mattsson; Linnea Leppämäki; [2023]
    Nyckelord :Business Relations; B2B; Digital Tools; Communication; Affärsrelationer; B2B; Digitala Verktyg; Kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to create an understanding of the importance of digital tools in B2B (Business-to-Business) operations and how the new digital world has changed the attitude of all actors toward digital customer relations. The study is based on theories in relationship marketing, communication, digital tools, and direct and digital marketing. LÄS MER

  2. 2. A model for predicting the win propensity of new B2B opportunities across multiple companies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Persson; [2022]
    Nyckelord :CRM; B2B; Win propensity prediction; Sales; Supervised Learning; Machine Learning; CRM; B2B; Förutsägelse av affärsmöjligheter; Försäljning; Väglett lärande; Maskininlärning;

    Sammanfattning : For a sales representative, a complex part of their work is determining the outcome of a potential deal with a customer. Most (if not all) processes today are based on guesses and gut feelings, making it hard to track progress. LÄS MER

  3. 3. Att synas eller inte synas på sociala medier : En kvalitativ studie om hur sociala medier kan användas som marknadsföringskanal inom B2B

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Filippa Grünberger; Lovisa Lindqvist; [2021]
    Nyckelord :Fintech; social media; B2B; relationship marketing; customer engagement; Fintech; sociala medier; B2B; relationsmarknadsföring; kundengagemang;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har gett upphov till flertalet sociala medieplattformar för individer samt företag att kommunicera på, vilket kan ifrågasätta den traditionella marknadsföringen. Fintechbranschen är ett exempel på en bransch som tagit tillvara på de möjligheter som kommit med digitaliseringen. LÄS MER

  4. 4. The future of Salesforce motivation in the B2B security-sector market : What we can learn from the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anton Lundbäck; Mathias Särkimukka; [2021]
    Nyckelord :Salesforce; motivation; Covid-19; pandemic; security sector; B2B;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic has changed the way of working for employees and companies around the world. An important part of an organization is the salesforce since they are building relations with customers and making sales. LÄS MER

  5. 5. Ett nytt affärslandskap B2B? : En kvalitativ flerfallstudie om hur övergången till digitalt arbete på distans har en inverkan på säljarens nykundsbearbetning och förmåga att etablera kundrelationer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Vincent Asp; André Nilsson; [2021]
    Nyckelord :B2B; Buyer-seller relationships; Customer acquisition; Sales process; Digitalization; Covid-19; B2B; Kundrelationer; Nykundsbearbetning; Försäljningsprocess; Digitalisering; Covid-19;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den industriella marknadsföringen kännetecknas av djupa kundrelationer, där affärer ofta karaktäriseras av långa säljprocesser som innefattar åtskilliga interaktioner med flertalet aktörer involverade. Denna försäljning har blivit allt mer relationsorienterad där kundens behov, värde och önskemål sätts i fokus. LÄS MER