Sökning: "Beatrice Lind"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Beatrice Lind.

  1. 1. Diffusion and adoption ofrenewable energy products forenhanced societal wellbeing : Minor field study in Handeni, Tanzania

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fredrik Lind; Beatrice Åman; [2022]
    Nyckelord :Agenda 2030; Diffusion of innovation; End-user; Handeni; Minor Field Study; Non-renewable energy; Renewable energy; Smallholders; Solar energy lamp; Sustainability; Sustainable livelihoods approach; Tanzania.;

    Sammanfattning : This study aims to understand and assess the diffusion and adoption of RES forenhanced societal wellbeing in developing countries. Furthermore, the purpose is tocontribute to a deeper understanding of the drivers and barriers (D&B) to the diffusionand adoption of RES among smallholders in rural Tanzania. LÄS MER

  2. 2. Effekter på barrplantors rot- och skottillväxt efter sju veckors odling med tillförsel av oorganiskt respektive organiskt kväve

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Beatrice Lind; Mikaela Kilberg; [2021]
    Nyckelord :gödsling; aminosyror; arginin; RGC-bad;

    Sammanfattning : Genom att styra tillförseln av olika näringsämnen kan skogsplantors tillväxt och kvalité påverkas. Det näringsämne som behöver tillsättas i störst mängd är kväve. LÄS MER

  3. 3. Patientstrålskydd vid konventionella ländryggsundersökningar på en röntgenklinik : En observationsstudie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Beatrice Olofsson; Erika Lind; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Ett varumärks väg - En fallstudie av Gina Tricot från avsändare till mottagare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Lind; Hanna Sundwall; Beatrice Agård; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskommunikation; varumärkeslojalitet och gap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka den komplexitet som finns när ett företag ska förmedla sitt varumärke till kund. Studien kommer belysa svårigheter med att få kundernas uppfattning att stämma överrens med företagets intention. LÄS MER