Sökning: "Beverages"

Visar resultat 11 - 15 av 181 uppsatser innehållade ordet Beverages.

  1. 11. Could Pricing Strategies in Different Regions Create a Sense of Division? : A Qualitative Study in the Pursuit of Scrutinizing European Individuals' Views on Penetration Pricing, Price Skimming, and Prestige Pricing Pertaining to a New Sugar-Sweetened Beverage

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Zoltán János Tóth; [2023]
    Nyckelord :penetration pricing; price skimming; prestige pricing; the economic theory of buyer behaviour; pricing in marketing; marketing;

    Sammanfattning : Background: To many customers, prices are mundane; however, marketers engage in casuistry to purport their product as superior to others by enticing prices. Prices are the most susceptible variable in the Marketing Mix. LÄS MER

  2. 12. Idrottsundervisning, levnadsvanor och hälsa : En kvantitativ studie om sambandet mellan deltagande på lektioner i idrott och hälsa och fysisk aktivitet, skärmtid, frukostvanor samt intag av sötad dryck

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Josefin Björnerhag; David Lindow; [2023]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; Idrott och hälsa; levnadsvanor; barn;

    Sammanfattning : Skolbarn i Sverige rör sig allt mindre samtidigt som de sitter stilla i allt högre grad. Folkhälsomyndigheten uppger att endast nio till 23 % av skolbarnen i åldrarna elva till 15 år når upp till rekommendationerna om 60 min fysisk aktivitet per dag. Ett stillasittande beteende har visat sig öka risken för övervikt och fetma hos barn. LÄS MER

  3. 13. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Semiotic resources; advertising. alcohol consumption; indirect messages; Semiotiska resurser; reklam; alkoholkonsumtion; indirekta meddelanden;

    Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER

  4. 14. Consumers’ perception of climate-smart wine packaging : a case study on Systembolaget

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Nicole Chidiac; Iris Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Wine packaging; climate impact; consumer behavior; sustainability labels; ; CSR; Alpabeth Theory;

    Sammanfattning : Environmental concerns in the wine industry are getting more attention worldwide, making it important to shift to more sustainable practices. One of the most significant CO2e emissions originates from wine glass bottles as packaging material. LÄS MER

  5. 15. Determining caffeine and 3-caffeoylquinic acid content in artisanal processed specialty coffee varieties with different roasting grades, origins, and brewing methods

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Oliver Mihajlovic; [2023]
    Nyckelord :kaffeanalys; koffein; klorogensyra; HPLC; analytisk kemi;

    Sammanfattning : Coffee is one of the most consumed beverages in the world, with about 10 million tons of coffee consumed in 2021. There are a lot of steps between the coffee tree and served beverage, as there are several processing methods each contributing to differences in fragrance, aroma, and acidity. LÄS MER