Sökning: "Bygga märke"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Bygga märke.
1. Fritidshemslärares upplevelser av relationsskapande med elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Utifrån våra erfarenheter har vi lagt märke till att det är många elever inskrivna på fritidshemmet men oftast få verksamma lärare. Elever med särskilda behov har inte alltid någon resurs på fritidshemmet och då får fritidshemslärare ta över rollen och agera resurs för eleverna som behöver extra stöttning för att klara av dagen på fritidshemmet. LÄS MER
2. Enhancing Care for Occupational Burnout : Leveraging Digital Humans by Exploring Trust-Building Communication
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Current research and the scarcity of mental health resources indicate that patients increasingly rely on internet-based health information. Occupational burnout and the associated stigma with the diagnosis often prevent people from seeking help for mental health issues. LÄS MER
3. Urbana nomader : Likheter och ojämlikheter på en rörlig bostadsmarknad
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : I det här examensarbetet i arkitektur analyseras en ny typ av bostäder i Stockholmsområdet: konceptboendet. Bostadstypen är skapad för en ”urban nomad”. LÄS MER
4. Ett program för att upptäcka tekniska begränsningar utifrån utdata från exekverade prestandatester
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Före lansering av ny mjukvara så är det vitkigt att veta mjukvarans begränsningar innan användarna gör det. Det kan vara både en tidskrävande och svår uppgift. En erfaren testare kan luta sig tillbaka på erfarenhet som pekpinne vart man kan börja titta på den stora mängden data från ett lasttest och avgöra dess begränsningar. LÄS MER
5. Vad kommer först, identitet eller image? : En studie om hur ett varumärke bevarar sin identitet och image vid varumärkesutvidgningar
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka och analysera hur olika varumärken bevarar sin varumärkesidentitet och image när de utvidgar sitt märke mot nya produktkategorier. Metod: Denna uppsats har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv ansats. LÄS MER