Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Varumärkesutveckling i identitetsskapande tv-reklam : en kvantitativ studie av Gevalias reklamfilmer över tid

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Julia Garellick Lindborg; [2010]
    Nyckelord :brand identity; brand personality; Gevalia; communicative identity; TV commercial; varumärkesidentitet; varumärkespersonlighet; Gevalia; kommunikativ identitet; reklamfilm;

    Sammanfattning : Title: Brand evolving in identity shaping TV commercial – a quantitative study of Gevalias commercial movies over time. (Varumärkesutveckling i identitetsskapande tv-reklam – en kvantitativ studie av Gevalias reklamfilmer över tid) Number of pages: 35 Author: Julia Garellick Lindborg Tutor: Anne-Marie Morhed Course: Media and Communications studies C Period: Autumn of 2010 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose: The purpose of the study has been to investigate in what ways the concept of success is constructed in Gevalia’s TV commercials with the theme “unexpected visit”. LÄS MER

  2. 7. Det goda mötet. Förmågor hos sjuksköterskan som bidrar till det goda mötet med den äldre patienten och dennes närstående

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för vårdvetenskap och hälsa

    Författare :Catarina Bäck-Edberg; Lena Janmarker; [2009-08-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med litteraturstudien var att beskriva förmågor hos sjuksköterskan som bidrar till det goda mötet. Att möta människor är grunden för all mellanmänsklig kontakt och det innebär ett samspel mellan människor som berörs. Goda möten ger ofta glädje, tillfredsställelse och ibland en känsla av lycka. LÄS MER

  3. 8. Viktrelaterade lidandesituationer - vuxna personers upplevelser av att leva med övervikt/fetma samt hantering av dessa upplevelser

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för vårdvetenskap och hälsa

    Författare :Agneta Klementsson; [2009-06-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Övervikt och fetma är ett växande problem bland världens befolkning som medför ökade risker för att drabbas av olika sjukdomar och en förtida död. Övervikt och fetma har också en negativ påverkar på livskvaliteten där faktorer så som upplevelser av lidande och hälsa kan ha betydelse. LÄS MER

  4. 9. Humor i vården – om vi inte använde humor, skulle vi gråta

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för vårdvetenskap och hälsa

    Författare :Sten Reckebo; [2009-01-08]
    Nyckelord :Humor; Välbefinnande; Coping; Sjuksköterska; Patient;

    Sammanfattning : Humor är något som varit viktigt för människan genom historien. Den för med sig välbefinnande och välmående. Upplevelsen av humor är ofta förknippat med en persons livserfarenheter och uppväxt. LÄS MER

  5. 10. Konstens influenser i dagens reklam : En kvalitativ studie av reklambilder och konstverk

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Sanna Olsson; [2009]
    Nyckelord :reklam; konst; reklambilder; konstverk; perspektivåtergivning; motiv; tekniker; bekantgörande; främmandegörande; budskapstyper; dialogisk analys; bildredigering; foto; visuell kommunikation; Honda; Chevrolet; Scrabble; McDonalds; Ramorama; Cïtroen Total; Björn Gustafsson.;

    Sammanfattning : Abstract Title: Art influences in today´s advertisingimages – A qualitative study of advertisingimages and work of art Number of pages: 46 Author: Sanna Olsson Tutor: Else Nygren Course: Media and Communication Science C Period: Autumn 2009 University: Division of Media and Communication, Uppsala University Purpose: The purpose with this composition is to analyse how art has influenced todays advertising images, to see wich influences that can be descovered. Method/Material: Since this is an imageanalys the main material has been consisted of advertising images, a total of seven. LÄS MER