Sökning: "communicative identity"

Visar resultat 1 - 5 av 106 uppsatser innehållade orden communicative identity.

  1. 1. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  2. 2. Creating the world's most sustainable and attractive travel destination. A content analysis of sustainable place brand identities in Southern Sweden

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Douglas Berglund; Katherine Driscoll; [2023-11-22]
    Nyckelord :place brand identity; place branding; sustainability; content analysis;

    Sammanfattning : This study examines how the place brand identities of seven Destination Management Organisations (DMOs) in southern Sweden guide their sustainable tourism communication. With the importance of sustainability becoming clear, interest in sustainable place branding is growing rapidly in scholarly and professional contexts. LÄS MER

  3. 3. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Lindquist; Alva Lundmark; Tuva Rosén; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; TikTok; BookTok; Bokgemenskap; Läsaridentitet; Bokläsning; Performativity Theory; Social Worlds;

    Sammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER

  4. 4. “I eat, I drink and... I vote Italian” : A critical hermeneutical analysis of gastronationalism in the rhetoric of Fratelli d’Italiaduring the European Parliament election in Italy.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Carlo Zucchini; [2023]
    Nyckelord :Gastronationalism; Banal Nationalism; Italy; Fratelli d’Italia; European Union; European Parliament; Election; Identity; Nation; Fascism;

    Sammanfattning : This paper examines the discourse surrounding Italian gastronationalism throughout the previous four European Parliament elections to gain a deeper comprehension of the escalating significance of gastronationalism over the past two decades. In this examination, the notion of gastronationalism, situated within the wider context of banal nationalism, is elucidated, and delineated to achieve the intended objective. LÄS MER

  5. 5. Malmö stadsarkiv på Instagram och berättelser om Malmö : En studie om arkivet och dess användare i formandet av lokal identitet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Selma Haskovic; [2023]
    Nyckelord :Archives; archival institutions; local archives; identity; local identity; collective identity; memory theory; communicative memory; Malmö City Archives; Malmö; Instagram; Instagram comments ; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In my master’s thesis, I examine the relationship between local archival institutions and the formation of local identities. To fulfill that purpose I investigate how local archives view their role regarding the formation of local identity. LÄS MER