Sökning: "CRM and relationship marketing strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden CRM and relationship marketing strategy.
1. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER
2. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER
3. Hur företag hanterar eCRM via sociala medier beroende på företagsstorlek
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: How companies handle eCRM via social media depending on company size Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Din Jahic & Robin Issa Supervisor: Michelle Rydback Date: 2022 - May 25th Aim: The aim is to increase understanding of how companies handle e-customer relationship management (eCRM) via social media, and to investigate whether size affects companies' strategies. Method: In this essay, a qualitative research approach is applied where the empirical material is collected through a multiple-case study. LÄS MER
4. Social Media Marketing Strategies and Consumer Engagement during the COVID-19 Pandemic : An exploratory study of IKEA, including a multiple-case comparison between the UK, Australia and Sweden.
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och RättsvetenskapSammanfattning : ABSTRACT Background: The marketing efforts made by firms have been forced to change dramatically during the past year as a consequence of the COVID-19 pandemic. Online communication and social media platforms have seen a boom in users and firms have been forced to switch both their sales and marketing efforts to the online world. LÄS MER
5. CRM och arbetssystem i förändring : En kvalitativ fallstudie om faktorer som leder till förändring av arbetssystem, aktörsroller och aktiviteter vid utveckling av CRM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : CRM är informationsproducerande informationssystem som används av organisationer för att registrera samt hantera information om tidigare, nuvarande och potentiella kunder. Kunderna kan enkelt hitta information, recensioner och priser hos konkurrenter vilket har stärkt konsumenternas förhandlingsstyrka. LÄS MER