Sökning: "Calle Larsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Calle Larsson.

  1. 1. The Metaverse: The Potential to Revolutionize Workforce Training : A qualitative study on how industrial companies can use the Metaverse for workforce training, presenting a conceptual framework

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Lucas Geijer; Calle Larsson; [2023]
    Nyckelord :Metaverse; digital transformation; immersive learning; extended reality; workforce training; change management; skill gaps;

    Sammanfattning : Recent technological advances are radically changing the industrial landscape and driving a digital transformation of industry. This transformation presents several challenges for industrial companies, notably the urgent need to bridge a widening skill gap. LÄS MER

  2. 2. Lönsamhetsbedömning för solceller

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Calle Larsson; Alexander Reinholdsson; [2013]
    Nyckelord :lönsamhetsberäkningar; solceller; lönsamhetsmått; investeringsbidrag; elpris;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. SponsorSHIP – En identifiering av kritiska faktorer vid titelsponsring.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linus Alenvret-Larsson; Calle Hökby; Kristoffer Thuresson; [2009]
    Nyckelord :key words: brand; brand awareness; event; image; internal marketing; marketing; sponsoring; sponsorship; title sponsoring. nyckelord: evenemang; intern marknadsföring; marknadsföring; sponsring; sponsorskap; titelsponsring; varumärke; varumärkesmedvetenhet; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: SponsorSHIP – an identification of critical factors for title sponsoring. Author: Linus Alenvret-Larsson, Calle Hökby & Kristoffer Thuresson Tutor: Carl R. Hellberg, Pavla Kruzela Purpose: To identify and analyse critical factors for title sponsoring of global itinerant sport events in the multimillion category. LÄS MER

  4. 4. Röster från Öster - en studie kring värdeskapande attribut i den polska kosmetikabranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linus Alenvret-Larsson; Calle Hökby; Eva Eke-Göransson; [2009]
    Nyckelord :branding; brand equity; cosmetics; poland; varumärke; varumärkesmedvetenhet; kosmetika; polen; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka betydelsen av konsumentens medvetenhet kring varumärken. Detta syfte belyses genom att studera kosmetikabranschen i Polen med fokus på varumärkens attraktionskraft. LÄS MER