Sökning: "Can Edström"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden Can Edström.
1. REVOLVERMAN ELLER BOLAGETS MAMMA? En kritisk diskursanalys av framställningen av kvinnliga och manliga entreprenörer i Dagens Industri
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Equality in the news media has been a topic of discussion in a variety of contexts and with different aspects throughout history. We continue to ask ourselves what the definition of equality is and when a country can be defined as an equal society. LÄS MER
2. Är Agenda jämställt? : En kvantitativ undersökning om fördelningen mellan män och kvinnor i SVT:s aktualitetsprogram Agenda, före och efter #Metoo år 2017.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : At the end of the 1960s, an increasing number of women started working as journalists. Since then, women's presence in news media has grown. LÄS MER
3. Vad är passiv (o)frivillighet?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : On June 1, 2018, a voluntariness requirement was introduced in the Swedish rape provision in Chapter 6, Section 1 of the Swedish Penal Code (BrB). The new requirement implies that the absence of mutual voluntariness forms the basis for criminal liability. LÄS MER
4. Forntida japaners upplevelser - en oskriven historia : En strukturalistisk analys av haniwa-figurer under kofun-perioden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This study aims to examine how society before the introduction of Buddhism looked like on a social, cultural and metaphysical level. The usage of haniwa figures makes way for a closer inspection on the people that created the haniwa figures. LÄS MER
5. De unga konsumenterna : En fokusgruppstudie om internetbaserad reklam
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : As it becomes increasingly common for children to be exposed to advertising on the internet at an early age, it becomes Crucial for companies to market themselves ethically. Children are daily exposed to an overwhelming amount of internet advertising, shaping their consumption habits and behavior. LÄS MER