Sökning: "Children’s experiences"

Visar resultat 31 - 35 av 738 uppsatser innehållade orden Children’s experiences.

  1. 31. "Måltidssituationer är som att valla får" : En kvalitativ intervjustudie om pedagogers upplevelse kring måltidssituationer i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Marika Nilsson; Anna Gräsberg; [2023]
    Nyckelord :Preschool; educational meal; participation; interplay; pedagogical role; förskola; pedagogisk måltid; delaktighet; samspel; pedagogisk roll;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate educators' experience of mealtime situations in preschool, and this was carried out with a qualitative approach through semi-structured interviews. The theoretical lenses used during this study are supported by Vygotsky's sociocultural perspective and the child perspective when analyzing the results. LÄS MER

  2. 32. Naturvetenskapsundervisning i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares utgångspunkter i planering av ämnesinnehåll

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Moa Hermansson; Kristin Enarsson; [2023]
    Nyckelord :child perspective; child´s perspective; documentation; natural science; planned teaching; barnperspektiv; barns perspektiv; dokumentation; naturvetenskap; planerad undervisning;

    Sammanfattning : The purpos of the present study is to, based on a thematic analysis, illustrate preschool teachers starting points in planning content in science teaching, including how children´s experiences are utilized and how they are challenged and stimulated through teaching. To acheve the purpose of this study, experiences from professional preschool teachers were collected through semistructured interviews. LÄS MER

  3. 33. Parents’ perceptions about preschool children’s use of mobile devices and experiences at art museums

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sooyoun Kim; [2023]
    Nyckelord :preschool children; mobile devices; tablets; educational apps; child-computer interaction; art museums; museum learning;

    Sammanfattning : The child–environment interaction type, which involves touching and handling part of collections and displays, is less common in art museums. In addition, art museums demand many behavioural rules from their visitors. The adult caregivers, therefore, prefer that their preschool children participate in child-friendly activity programmes. LÄS MER

  4. 34. Sjuksköterskors erfarenheter av att vårda kritiskt sjuka barn på akutmottagning

    Magister-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Petra Galinovic; Sandrah Kulling; [2023]
    Nyckelord :Emergency care; experiences; critically ill children; nurse.; Akutsjukvård; erfarenheter; kritiskt sjuka barn; sjuksköterska.;

    Sammanfattning : Background: When the Convention on the Rights of the Child became Swedish law, the requirements for children to be cared for by experienced staff increased, yet children are often cared for by nurses without pediatric training in emergency departments that primarily care for adults. Therefore, general nurses are expected to care for critically ill children, despite a lack of research examining their competence and preparedness. LÄS MER

  5. 35. Barn med övervikt : En litteraturstudie med fokus på distriktsköterskans samtal med vårdnadshavare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Sanna Dahlin; Sara Selldén; [2023]
    Nyckelord :District nurse; child health care; child; overweight; conversation; caregiver; Distriktsköterska; barnhälsovård; barn; övervikt; samtal; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Bakgrund: Övervikten ökar och ses allt mer i yngre åldrar. Vårdnadshavares levnadsvanor, val, socioekonomisk status och tid att spendera med sitt barn påverkar barnets risk att drabbas av övervikt. LÄS MER