Sökning: "Consumer traceability"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Consumer traceability.
1. Implementing CSR in Fashion Companies: Increasing Green Trust During the Transformation Process Towards Sustainable Development : An Exploratory Analysis on the Influencing Factors of Green Trust in the Fashion Sector
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Purpose – The purpose of this paper is to gain insights into consumer behavior to provide managerial implications on what fashion companies need to do to increase green trust during the transformation process towards sustainable development in order to increase green purchase intention. Two sub-research questions are raised to answer the main research question all- encompassing in the end. LÄS MER
2. Mandating transparency on deforestation and ecosystem conversion
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : The production of eggs, meat, and dairy products in the EU indirectly contributes to deforestation and ecosystem conversion (DEC) in Latin America due to extensive imports of soy for animal feed. This thesis explores under which preconditions the mandatory European Sustainability Reporting Standards for the agriculture and farming sector can increase transparency in the opaque soy supply chains and incentivize reductions of imported DEC. LÄS MER
3. Stockholms sjukvård uppfyller inte de nya regelverken : Vårdcentralerna i Stockholms läns sjukvårdsområdes anpassningar till MDR och IVDR
Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : Europeiska unionen röstade igenom nya regelverk för medicintekniska produkter och för medicintekniska produkter för in vitrodiagnostik 2017. Regelverken implementerades 2021. De nya regelverken innebär striktare krav på tillsyn, klinisk prövning och spårbarhet, för att stärka patientsäkerheten. LÄS MER
4. Spårbarhet inom modeindustrin : en kvantitativ studie om köpbeteende och attityd vid onlineköp av kläder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrin har länge fått utstå kritik för att vara en ohållbar bransch med bristande transparens och spårbarhet när det gäller hur och under vilka villkor klädesplaggen har tillverkats. Transparens och spårbarhet är två skilda begrepp, men båda är avgörande faktorer för att uppnå en mer hållbar, rättvis och ansvarsfull modeindustri. LÄS MER
5. The future of traceability technology in the food industry
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : The food industry faces many challenges in its sustainability work, and consumers demand that companies in the food industry should increase their transparency. For the food industry to be more transparent, it must improve its traceability throughout the supply chain. LÄS MER