Sökning: "Critical Race Pedagogy"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Critical Race Pedagogy.
1. Will the Marigolds ever grow? : Race in The Bluest Eye and the Pedagogical Potential of CRT
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : The novel The Bluest Eye highlights different modes of racism that is relevant to engage with in today’s society. From a pedagogical standpoint, novels of this nature can enable rich and fruitful discussions about the implication of racism and how to counter it. LÄS MER
2. Vita varma relationer : En kritisk diskursanalys av hur 'vita' och 'icke vita' barn och föräldrar representeras i läromedel
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka hur barn och föräldrar med olika hudfärg och varierad etnisk tillhörighet representeras i ett urval av läroböcker. Böckerna behandlar olika aspekter av barns utveckling och ingår som kurslitteratur på utbildningar inom socialt arbete, psykologi och pedagogik i Sverige. LÄS MER
3. Ett normkritiskt förhållningssätt : En vetenskaplig essä,om synliggörandet av negativa normstrukturer i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Norm criticism is a well-spoken topic in the Swedish after-school center, never has the gender and race aspect been so debated as now. In this candidate thesis, norm criticism in the Swedish after-school center, is brought to the surface and put into the perspective of intersectionality through two cases. LÄS MER
4. Creating an inclusionary classroom through alternative ways of knowing : A Swedish Case Study
Master-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för migration, etnicitet och samhälle (REMESO)Sammanfattning : In recent years Sweden has witnessed an increasing number of newcomers into its schools from an array of sociocultural and ethnic backgrounds. Rather than see this as a ‘burden’, this case study looks at ways teachers can embrace diversity, build upon students' prior knowledge and experiences and challenge traditional notions of how knowledge is produced in the classroom. LÄS MER
5. När queer barn stör ordningen: En studie av pedagogers förhållningssätt till HBTQI-frågor i förskolor i Malmö
Master-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionenSammanfattning : Departing from the high level of health issues that exists among LGBTIQ youth in Sweden, this study examines how pedagogues in preschools in Malmö implement LGBTIQ issues based on queer theory, intersectionality and critical race studies. The research takes a qualitative approach and uses material from interviews and participatory observations conducted at two preschools in Malmö. LÄS MER