Sökning: "Digital handel"

Visar resultat 11 - 15 av 244 uppsatser innehållade orden Digital handel.

  1. 11. Digitaliseringens inverkan på redovisningskonsulters praktik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :George Homa; Valdrina Rrahmani; [2023]
    Nyckelord :Practice theory; practice; accounting consultant; accounting; accounting process; digitalization; digital solutions; digital tools; impact; development; Praktikteori; praktik; redovisningskonsult; redovisning; redovisningsprocess; digitalisering; digitala lösningar; digitala verktyg; inverkan; utveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund och inledning: Digitaliseringen har förändrat samhället i stort och påverkat både individuella människors och företags vardag. Inom redovisningsbranschen har digitaliseringen haft en betydande inverkan, med övergången från traditionella pappersbaserade system till digitala verktyg och processer. LÄS MER

  2. 12. E-handlarens digitala egenskaper och dess inverkan på konsumentens subjektiva uppfattning : En kvantitativ studie om förtroende och misstro

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Axelsson; Stina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :E-handel; Förtroende; Misstro; Funktionell Uppfattning; Motiverande Uppfattning; Digitala Egenskaper;

    Sammanfattning : The study examines how online retailers' digital characteristics affect consumers' perception of the online retailer and how the perception affects trust and distrust of the online retailer. The result aims to help online retailers gain an understanding of which characteristics are most salient and strategically important to generate trust among consumers. LÄS MER

  3. 13. Från traditionella till virtuella arbetsarrangemang : En kvalitativ studie om utbytesrelationer mellan ledare och följare på distans

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sarah Ahlberg Lööf; Gustav Johansson; [2023]
    Nyckelord :Leader-member-exchange; leaders; followers; followership; exchange relationships; Leader-member-exchange; ledare; följare; följarskap; utbytesrelationer;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase the understanding of leader and follower exchange-relationships when work is conducted remotely, as well as the creation and development of such relationships. The study focuses on remote work in the form of full-time and hybrid solutions, which have become more common for many organizations. LÄS MER

  4. 14. Spårbarhet inom modeindustrin : en kvantitativ studie om köpbeteende och attityd vid onlineköp av kläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Prelog; Hilma Steén; Daniella Rybarczyk; [2023]
    Nyckelord :Traceability in the textile value chain; Transparency; Sustainability; Attitude; Buying behavior; Communication; E-commerce; Spårbarhet i den textila värdekedjan; Transparens; Hållbarhet; Attityd; Köpbeteende; Kommunikation; E-handel;

    Sammanfattning : Modeindustrin har länge fått utstå kritik för att vara en ohållbar bransch med bristande transparens och spårbarhet när det gäller hur och under vilka villkor klädesplaggen har tillverkats. Transparens och spårbarhet är två skilda begrepp, men båda är avgörande faktorer för att uppnå en mer hållbar, rättvis och ansvarsfull modeindustri. LÄS MER

  5. 15. Digitala knuffar: den osynliga handen vid online handel : En fallstudie av ett ledande detaljhandelsföretag inom sport- och livsstilsmodesegmentet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Tintin Lundgren; [2023]
    Nyckelord :digital nudging; retail companies; digital retail channels; digital platforms; sport and leisure fashion; Digitala knuffar; detaljhandelsföretag; digitala handelskanaler; digitala plattformar; sport- och livsstilsmode;

    Sammanfattning : Som resultat av globalisering och teknologisk utveckling genomför människor flera beslut i sina privata och professionella liv från digitala enheter. Beslutsfattningen varierar från informationsinhämtning, underhållning och framför allt näthandel. LÄS MER