Sökning: "Digital handel"

Visar resultat 21 - 25 av 244 uppsatser innehållade orden Digital handel.

  1. 21. Hur har marknadsföringsstrategier förändrats inom svenska apotek på grund av digitaliseringen? : En kvalitativ studie avgränsad till apotek i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonna Sundell; Hanna Rune; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; marketing mix; traditional marketing; digital marketing;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa kunskap om hur digitalisering har påverkat marknadsföringsstrategier inom svenska apotek som verkar inom både e-handel och fysisk verksamhet. Två forskningsfrågor har undersökts, vilka är hur marknadsföringsstrategier påverkats av digitaliseringen i svenska apotek samt hur denna utveckling hjälpt apoteken i Sverige att konkurrera med varandra. LÄS MER

  2. 22. Chefers förutsättningar med digitala verktyg i arbetet och ledarskapet : En kvalitativ studie om digitala verktygs möjligheter och utmaningar för chefer i kommunal verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Rebecca Appel; Jouline Lindh; [2023]
    Nyckelord :Leadership; management; digital tools; flexibility; situational leadership; remote work; digitization; Ledarskap; chefskap; digitala verktyg; flexibilitet; situationsanpassat ledarskap; distansarbete; digitalisering;

    Sammanfattning : Studien är en kvalitativ studie som bygger på semistrukturerade intervjuer med mellanchefer inom socialförvaltningen och miljö- och statsbyggnadsförvaltningen. Studiens syfte har varit att undersöka vilka möjligheter och utmaningar digitala verktyg bidrar till i chefers arbete och ledarskap. LÄS MER

  3. 23. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Nilsäter; Anton Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; digital marknadsföring; e-handel; online mathandel; köpbeslut;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER

  4. 24. Crowdsourcing i små företag : En kvalitativ studie om hur små företag upplever och arbetar med crowdsourcing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Amanda Wallenborg Björk; Hanna Weinheimer; [2023]
    Nyckelord :Crowdsourcing; crowdsourcing process; digital platforms; decision factors; opportunities; challenges; small enterprises; Crowdsourcing; crowdsourcing-process; digitala plattformar; beslutsfaktorer; möjligheter; utmaningar; små företag;

    Sammanfattning : Bakgrund: En globaliserad värld och ny teknik har gett företag fler möjligheter att få tillgång till arbetskraft och kompetens. Crowdsourcing kan användas av företag för att anlita egenställda frilansare via digitala plattformar på ett flexibelt och kostnadseffektivt sätt. LÄS MER

  5. 25. Förpackningsdesign och dess betydelse inom e-handeln : En studie om hur kvalitet kan kommuniceras online med hjälp av visuella aspekter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jenny Karlsson; Lovisa Persson; [2023]
    Nyckelord :Förpackningsdesign; E-handel;

    Sammanfattning : The digitalization has contributed to a large increase in e-commerce during the last few years. The increase of internet shopping means that the customer’s first impression of a product nowadays often occurs online. LÄS MER