Sökning: "Digital handel"
Visar resultat 21 - 25 av 244 uppsatser innehållade orden Digital handel.
21. Hur har marknadsföringsstrategier förändrats inom svenska apotek på grund av digitaliseringen? : En kvalitativ studie avgränsad till apotek i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa kunskap om hur digitalisering har påverkat marknadsföringsstrategier inom svenska apotek som verkar inom både e-handel och fysisk verksamhet. Två forskningsfrågor har undersökts, vilka är hur marknadsföringsstrategier påverkats av digitaliseringen i svenska apotek samt hur denna utveckling hjälpt apoteken i Sverige att konkurrera med varandra. LÄS MER
22. Chefers förutsättningar med digitala verktyg i arbetet och ledarskapet : En kvalitativ studie om digitala verktygs möjligheter och utmaningar för chefer i kommunal verksamhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Studien är en kvalitativ studie som bygger på semistrukturerade intervjuer med mellanchefer inom socialförvaltningen och miljö- och statsbyggnadsförvaltningen. Studiens syfte har varit att undersöka vilka möjligheter och utmaningar digitala verktyg bidrar till i chefers arbete och ledarskap. LÄS MER
23. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER
24. Crowdsourcing i små företag : En kvalitativ studie om hur små företag upplever och arbetar med crowdsourcing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: En globaliserad värld och ny teknik har gett företag fler möjligheter att få tillgång till arbetskraft och kompetens. Crowdsourcing kan användas av företag för att anlita egenställda frilansare via digitala plattformar på ett flexibelt och kostnadseffektivt sätt. LÄS MER
25. Förpackningsdesign och dess betydelse inom e-handeln : En studie om hur kvalitet kan kommuniceras online med hjälp av visuella aspekter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The digitalization has contributed to a large increase in e-commerce during the last few years. The increase of internet shopping means that the customer’s first impression of a product nowadays often occurs online. LÄS MER