Sökning: "företaget undersökning magisteruppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden företaget undersökning magisteruppsats.
1. Reimagining a Corporate Workstations Booking Platform Through User-Centered Design Principles and Prototyping Techniques : Improving Efficiency and Satisfaction of Users in Managing Daily Workstations and Rooms
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the realm of corporate booking platforms, interface design plays a pivotal role in user satisfaction and efficiency. An identified issue concerning the usability of a prominent multinational's platform, used for scheduling workstations and meeting rooms, forms the basis for this investigation. LÄS MER
2. Bornglobals i mötet mellan två kulturer
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Det här arbetet är en magisteruppsats inom företagsekonomi. Studien behandlar samarbetsrelationer mellan svenska bornglobalföretag och indiska partner på plats i Indien utifrån en kulturell aspekt. Utgångspunkten är de svenska bornglobalföretagens perspektiv. LÄS MER
3. BUDGETLÖS STYRNING : - INOM HANDELSBANKEN OCH AHLSELL
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2009-05-29 Nivå: Magisteruppsats i ekonomistyrning, 15 högskolepoäng Författare: Sofi Gustafsson Therese Johansson Handledare: Ulla Pettersson Titel: Budgetlös styrning - inom Handelsbanken och Ahlsell Problem: Styrning med budget har kritiserats, exempel på kritiken är att den uppdateras alldeles för sällan, det är en tidskrävande arbetsprocess och den baseras på antaganden och gissningar. Ett resultat av kritiken är att ett fåtal företag har valt att överge budgeten för den budgetlösa styrningen. LÄS MER
4. The Recommendation Generation - En magisteruppsats om konsumtionsbeteende hos Generation Y ur en direkthandelskontext.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka hur köpbeteende och intresse för varumärken skapas hos Generation Y i Sverige och hur detta kan leda till köpbeslut. Undersökningen genomförs med fokus på ett företag vars försäljning sker via direkthandel. LÄS MER
5. Det Intellektuella kapitalets påverkan på aktievärdet
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Det Intellektuella kapitalets påverkan på aktievärdet Seminariedatum: 2008-01-15 Ämne/Kurs: FEKP01 Magisteruppsats, 15 ects Författare: Cecilia Englén Sofia Wikstrand Handledare: Leif Edvinsson Christer Kedström Nyckelord: bokfört värde, marknadsvärde, tillväxt, förnyelse, risk, förtroende förväntningar Syfte: Vi ämnar med uppsatsen att utifrån ett antal faktorer analysera hur företag informerar om sitt Intellektuella kapital. Metod: Undersökningen i denna uppsats bygger på tre ”pelare” i form av tre informationskällor. LÄS MER