Sökning: "Digital writing tool"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden Digital writing tool.

  1. 1. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Krajka; Kaisa Nordlund; [2023-07-03]
    Nyckelord :Urban Logistics; Retail; Shopping Malls; Gig Economy; Last Mile Delivery; E-commerce; Automation; Micro-hubs; Parcel Lockers; Consumption Behavior; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER

  2. 2. Lärares didaktiska val av digitala applikationer : En intervjustudie kring hur lågstadiepedagoger motiverar sina val av digitala applikationer för att främja elevernas läs- och skrivutveckling.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Annelie Andersson; Anna Ewald; Nina Nilsson; [2023]
    Nyckelord :digital tools; applications; literacy; primary school; digitala verktyg; applikationer; läs- och skrivutveckling; lågstadiet;

    Sammanfattning : I Lgr22 står det formulerat att eleven ska få skapa texter enskilt och gemensamt där ord och bild samspelar, såväl med som utan digitala verktyg. Då digitala verktyg används nästan dagligen i skolverksamheten samt att dessa ofta är uppbyggda på att användaren ska navigera i applikationer så är det viktigt att synliggöra pedagogernas perspektiv och didaktiska val. LÄS MER

  3. 3. Att kombinera ämneskunskaper, pedagogik och teknik : En intervjustudie om F-3 lärares reflektioner kring användning av digitala verktyg i svenskundervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jeanette Henriksson; Joakim Ivarsson; [2023]
    Nyckelord :TPACK; digital tools; teaching; primary school; reading and writing development; TPACK; digitala verktyg; undervisning; grundskolan; läs- och skrivutveckling;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to investigate how primary school teachers use their subject knowledge in Swedish in combination with technology and pedagogy. Semi-structured interviews at three schools with five licensed teachers who teach Swedish have been interviewed based on a developed interview guide. LÄS MER

  4. 4. Digital och/eller analog ordinlärning i moderna språk : Ett Wordwall projekt med tyskelever i årskurs 9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Annabell Irsara; [2023]
    Nyckelord :incidental learning; intentional learning; phenomenography; text reading; vocabulary learning; Word wall approach; Wordwall; textrelaterad ordinlärning; elevers uppfattningar; inlevelseförmågan; Wordwall-aktiviteter;

    Sammanfattning : Syftet med mitt examensarbete är att få svar på hur en grupp elever i årskurs 9 i tyska funderar över sin språkinlärning i tyska. Utgångspunkten för min kvalitativa undersökning i klassrummet är två texter från Skolverket (2022a) som kartläggningsmaterial i tyska i årskurs 9 för att utmana elevernas läsförståelse genom textläsning och textrelaterade frågor som är införda i det digitala verktyget Wordwall. LÄS MER

  5. 5. "Ipaden är fantastisk, men jag värnar om handskriften" : En kvalitativ studie om elever och lärares uppfattningar om textskapande med digitala respektive analoga skrivverktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Annie Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Text creation; Digital writing tool; Analog writing tool; Early school years; Textskapande; Digitala skrivverktyg; Analoga skrivverktyg; Tidiga skolåren;

    Sammanfattning : Både digitala och analoga skrivverktyg utgör en stor del av den tidiga skrivundervisningen. Det råder dock skilda åsikter om vilket skrivverktyg som är mest gynnsamt för elevernas textskapande. LÄS MER