Sökning: "Diversity Gain"
Visar resultat 1 - 5 av 214 uppsatser innehållade orden Diversity Gain.
1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER
2. Utvärdering av biotopvårdande åtgärder i Grimåsbäcken. En analys av fysikaliska egenskaper och sammansättning av makroevertebrater.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Many streams have been exposed to extensive anthropogenic impact for the benefit of forestry and agriculture. The effects has mainly been channelization characterized by lowered and straightened channels. This homogeneous morphology leads to decreased ability to retain water as well as lost connection to the floodplain. LÄS MER
3. Inget sitter i väggarna – Organisationskultur och ledarskap : Vägen till hållbart ledarskap inom vård och omsorg
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : I Sverige finns ett gemensamt mål att bedriva en god och lika vård på lika villkor för alla. Vård- och omsorgssektorn står inför stora framtida utmaningar utifrån kompetensförsörjningen för att kunna bedriva en god vård. LÄS MER
4. Accessibility and Usability in the City of Malmö : Assessing the Implementation of Universal Design on Pedestrian Walkways for the Blind and Visually Impaired
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : This paper presents a case study conducted in Malmö, Sweden, with the aim of examining and improving the accessibility and usability of pedestrian walkways for blind and visually impaired people (BVIP). The study focuses on identifying the obstacles faced by BVIPs in using pedestrian walkways in Malmö and proposes strategies to enhance their accessibility. LÄS MER
5. “The Unveiling of Consumer Perceptions” A qualitative study on how consumers view racial representation by iconic brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis examines how consumers perceive race representation by iconic brands, aiming to bridge the knowledge gap in the areas of cultural branding, consumer culture, and ethics withi sustainability. Currently, there is limited research on the intersection of cultural branding and ethics within sustainability, particularly regarding racial representation. LÄS MER