Sökning: "Durable goods"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Durable goods.

  1. 1. Jämförelse av hållbarhets- och miljöaspekter av trä- och betonghusbyggande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi; Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Masih Afzali; Savo Sleman; [2023]
    Nyckelord :LCA; Hållbarhet; KL-trä; Miljövänlig betong; Trä - kolsänka; Förnybar material; miljöpåverkan; Koldioxidutsläpp; Hållbar transport; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Environmentally friendly and sustainable construction is an increasingly important matter worldwide and in Sweden. The growing population, coupled with rising demands for living standards, has led to a greater use of materials and goods, resulting in increased environmental problems. LÄS MER

  2. 2. Utveckla en affärsmodell inom open-loop supply chain för sällanköpsvaror : En kvalitativ flerfallsstudie gjord genom undersökning av mellanhandens roll i försörjningskedjan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Axel Strandberg; Oskar Olsen; Tobias Eckervad; [2023]
    Nyckelord :Business model; open-loop supply chain; durable goods; intermediaries; circular economy; sustainability;

    Sammanfattning : Background: In the recents decades, one of humanity's biggest challenges has been the climatecrisis where emissions of greenhouse gases are the main problem. This has forced companies toact more environmentally friendly due to laws and regulations but also due to customer demand.Circular economy has become a hot topic with various definitions. LÄS MER

  3. 3. Providing Circular Clothing : A multiple-case study on Swedish clothing companies, analyzing product design and business models

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Julia Ekblom; Ebba Hård af Segerstad; [2023]
    Nyckelord :circularity; clothing industry; circular economy; circular business models; circular product design strategies; multiple case study; cirkuläritet; klädindustri; cirkulär ekonomi; cirkulära affärsmodeller; cirkulära produktdesignstrategier; flerfallstudie;

    Sammanfattning : This thesis investigates the manifestations of circular business models and circular product design strategies in the Swedish clothing industry, using a multiple case study approach that examines five Swedish clothing companies. Guided by the first research question: What are the current circular product design strategies and circular business model strategies for companies operating in the Swedish clothing industry? the findings reveal an emphasis on circular product design strategies compared to circular business models, among the studied clothing companies. LÄS MER

  4. 4. Let's get fiscal!

    Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :David Grahn; Stefania Mammos; [2022]
    Nyckelord :Fiscal policy; zero lower bound; private consumption; durable goods; non-durable goods; government spending; BSVAR; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis studies the effect on private consumption and its components by durability, following an exogenous shock to government spending, in Denmark and Sweden. In order to compare the outcomes when being at the zero lower bound (ZLB) or not, the quarterly data ranging from 1995 to 2020, is split into two sub-samples. LÄS MER

  5. 5. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Werdien; Johanna Larsson; Anna Fasson Rydman; [2022]
    Nyckelord :Cognitive dissonance; Greenwashing; Marketing; Groceries and Purchase decision process; Kognitiv dissonans; Greenwashing; Matvaror och Köpbeslutprocessen;

    Sammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER