Sökning: "E-commerce manager"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden E-commerce manager.

  1. 1. Drönarleveranser i Sverige, framtidens lösning på den växande e-handeln? : En kvalitativ studie om konsumenternas krav på och inställning till drönarleveranser i Sverige samt hur distributionsföretag belyser detta

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jimmy Jeryos; Charbel Mourad; [2022]
    Nyckelord :Last mile; e-commerce; autonomous package deliveries; delivery drones; customized deliveries; customer satisfaction; Last mile; e-handel; autonoma paketleveranser; leveransdrönare; skräddarsydda leveranser; kundnöjdhet.;

    Sammanfattning : Framväxten av e-handel har ställt höga krav på last mile-leverans, där leverans av paket till konsumenter har blivit allt viktigare och en väsentlig del av kundens köpupplevelse. I takt med att kraven på e-handel och frakt ökar, så ökar också konsumenternas krav på servicekvalitet och leveranstid. LÄS MER

  2. 2. Vägen till en omnikanal : En fallstudie på Cervera om påverkan av “Ship-From-Store”-distribution

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Elsa Janfalk; Viktor Tutturen; [2021]
    Nyckelord :Logistics; Omnichannel; Omni-Channel; Omni Channel; Ship-From-Store; E-commerce; Distribution; Logistik; Omnikanal; Ship-From-Store; E-handel; Distribution;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har präglats av förändringar under det senaste decenniet, inte minst har e-handeln ökat markant. Omsättningen hos e-handeln i den svenska sällanköpshandeln tredubblades mellan 2012 och 2019. Samtidigt har butikshandeln minskat på många håll, vilket även förstärkts av coronapandemin. LÄS MER

  3. 3. E-handelsutvecklingen inom den svenska dagligvarubranschen : En studie baserad på Företag X

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Kenji Kauppinen Quintanilla; Martin Braxell; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of the study is to investigate how a major player in the grocery trade has chosen to handle the increased demand for e-commerce due to Covid-19 and the logistical solutions it has brought. Theory: This study has been based on contingency theory, delivery service elements and just in time as theories. LÄS MER

  4. 4. Jag vill ha matkassen hemkörd numera : En kvalitativ fallstudie om e-handelsmodeller inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Johan Jansson; Erik Wetterdal; [2021]
    Nyckelord :e-commerce; grocery shopping; franchise; dark store; decentralization; competition; vertical integration; horizontal integration; omni channels; e-handel; dagligvaruhandel; franchise; dark store; decentralisering; konkurrens; vertikal integration; horisontell integration; omnikanaler;

    Sammanfattning : Background: E-commerce for groceries is growing and growing in Sweden and pure ecommerce companies are constantly entering the market. This study is based on Ica, which for a long time has been successful in the physical market through decentralization and the Ica-idea with individual retailers incollaboration and physical stores. LÄS MER

  5. 5. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER