Sökning: "Eco-branding"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade ordet Eco-branding.
6. Malmös tårar : en diskursanalys i eco-branding av Malmö
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Malmö är en post-industriell stad vars trygghet länge legat i just industriverksamheten vilken präglat staden sedan 1800-talets mitt (Anderson, 2014:11). Men Malmö har likt många andra industristäder i väst fått utstå extrema motgångar till följd av händelser globalt – ekonomiska kriser och globaliseringen har gjort att industriverksamheten fått se sig skral i konkurrens med andra industristäder i världen (Dannestam, 2009; Hedlund & Montin, 2009; Anderberg & Clark, 2013; Anderson, 2014; Nylund, 2014; Holgersen & Malm, 2015). LÄS MER
7. Kalla den Änglamarken.... -En studie om varför konsumenter väljer eller väljer bort att köpa produkter av varumärket Änglamark
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
8. GRAFISK PROFIL TILL EN BLOMSTERHANDEL - corporate identity for a flower shop
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : This project aims to explore how to create a working concept-based flower shop visual identity, with focus on brandig, eco-branding and visual communication.My main question is:How do I create effective visual communication for an ecological flower shop?The results of this thesis are that there are things to consider when creating a visual identity with an ecological concept. LÄS MER
9. Malmö's Eco-branding to the Chinese public : a Shanghai Expo case
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : This thesis is a documentation as well as a reflection on the participation of Sweden‘s third most populous municipality, Malmö, in Shanghai‘s World Exposition (Expo) during summer 2010. Based on my own involvement as a staff member for 1.5 months, in the thesis I wish to explore eco-branding at Malmö‘s official showcase (Malmö Case). LÄS MER
10. Eko-logiskt : eko-märken som meningsskapande för konsumenter
Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : The aim of this thesis is to, through a consumer perspective, study how organic labelling and trademarks can be seen as meaningful in everyday life. Besides interviews the research is based on nethnography, which includes researching consumer stories revealed on interactive blogs on the Internet. LÄS MER