Sökning: "Egoistic values"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Egoistic values.
1. The effect of persuasive communication on rock climbers' environmental behavior
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Rock climbing has become a popular adventure activity, yet it poses a threat to the environment, particularly to the rare species that inhabit the lower vegetation density of rock faces. To address this concern, effective evironmental communication is necessary to provoke environmentally responsible behavior among climbers. LÄS MER
2. Cultivating the vision of Eutopía : a synthesis of value-oriented pedagogies inspired by a Greece-based Outdoor pedagogical project and its praxis aiming to enlighten the way towards Sustainability
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : This master’s thesis delves into the inner dimension of Sustainability, aspiring to highlight the vitality of Human Values (HV) in creating durable societal change. Its purpose is to identify particular (individual and communal) values that can be vital in transformations, as well as to underline the role of Education in reinforcing them. LÄS MER
3. Sveriges grönaste stad? : En studie om grönområdens värde och plats i Göteborg
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Grönområden i urbana miljöer bidrar med många centrala funktioner vilka är livsviktiga för både djur och människor, exempelvis biologisk mångfald, ekosystemtjänster och positiva hälsoeffekter. Förekomsten av grönområden och dess funktioner hotas däremot av den snabba globala urbaniseringen som ger upphov till förändrad markanvändning. LÄS MER
4. Consumer's Ethical Perception on Greenwashing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background A new way to promote environmentally friendly goods has arisen as the market has evolved. Greenwashing arose from societal pressures and a strong desire for green customers. LÄS MER
5. The Effect of Environmentally-Relevant Personal Values on the Purchase Intention of Second-Hand Clothing: A Quantitative Study
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: To study the effect of environmentally-relevant personal values (biospheric, altruistic, egoistic and hedonic) on the purchase intention of second-hand clothing (SHC). Methodology: This research is a quantitative study and follows a deductive research approach. LÄS MER