Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. SAMVERKAN MELLAN SOCIALTJÄNSTEN OCH SKOLAN : En kvalitativ studie om yrkesverksammas upplevelser av samverkansprocessen kring ungdomar med drogproblematik

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Emelie Ellerstad; Theresa Lindström; [2021]
    Nyckelord :collaboration process; collaboration; authority; social services; drug problems; school staff; youth; samverkansprocess; samverkan; makt; drogproblematik; socialtjänst; skolpersonal; ungdom;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur socialtjänsten och skolan upplever att samverkansprocessen fungerar mellan verksamheterna när det kommer till ungdomar i högstadiet med drogrelaterad problematik. Studien är kvalitativ i sin form och grundar sig på ett abduktivt synsätt och en hermeneutisk tolkningslära. LÄS MER

  2. 2. Alfons+Milla=Sant : En studie om hur heteronormen reproduceras i två Alfonsböcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Caroline Korn; Jeanette Ellerstad; [2016]
    Nyckelord :children picture book; queer theory; book analysis; norms; sex; gender; sexuality; bilderbok; queerteori; bokanalys; normer; kön; genus; sexualitet;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate if and how the picture book about Alfons Åberg express gender stereotypes and sexuality, through its images and texts. That is because it is one of the most borrowed books in Swedish libraries and also there fore could be a book that is especially common i Swedish preschools. LÄS MER

  3. 3. Barns leksvårigheter : En essä om barns lek, samspel och om reflektionens möjligheter

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ellerstad Ellerstad; [2015]
    Nyckelord :play; playing-rules; interaction; reflection; lek; lekregler; samspel; reflektion;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om barns lek och samspel, samt pedagogernas roll i barns lekutveckling. Den handlar även om reflektionens betydelse på förskolan. Syftet med den här erfarenhetsbaserade essän är att skapa en förståelse för barn som har svårt med att leka med andra barn. LÄS MER