Sökning: "Emma Carlsson"

Visar resultat 6 - 10 av 81 uppsatser innehållade orden Emma Carlsson.

  1. 6. SAMVERKAN MELLAN POLISMYNDIGHETEN OCH SOCIALTJÄNSTEN I FÖREBYGGANDE ARBETE MOT UNGDOMSKRIMINALITET : En undersökning av Polismyndighetens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emma Kröger; Sandra Carlsson Högdahl; [2023]
    Nyckelord :Samverkan; Polismyndigheten; Socialtjänst; Brottsförebyggande; Ungdomskriminalitet; Informationsdelning; Hinder; Framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Samverkan som arbetsform är ingenting som myndigheter kan välja att göra eller inte göra, det är en nödvändighet. Samverkan har i tidigare forskning visat sig vara en förutsättning i det förebyggande arbetet mot ungdomskriminalitet. LÄS MER

  2. 7. När arbetet flyttas utanför de fyra väggarna : Hur korrelerar det upplevda kollektiva lärandet med det gränslösa arbetet för medarbetare i två företag inom IT-branschen?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Agnes Carlsson; Emma Fridensköld; [2022]
    Nyckelord :Gränslöst arbete; distansarbete; kommunikation; team; teamprocesser; engagemang; kollektivt lärande; gemensamt lärande;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på hur det upplevda kollektiva lärandet korrelerar med det gränslösa arbetet. Studiens design är en kvantitativ enkätstudie där 40 medarbetare från två företag i Sverige, inom IT-branschen, deltagit. LÄS MER

  3. 8. Mötas i mitten : En systematisk litteraturstudie om boksamtal i relation till kooperativt lärande

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Emma Carlsson; Jessica Truong; Ewa-Leena Stenfelt; [2022]
    Nyckelord :booktalk; cooperative learning; teaching models; boksamtal; kooperativt lärande; undervisningsmodeller;

    Sammanfattning : I denna systematiska litteraturstudie presenteras och analyseras tidigare forskning kring boksamtalet och det kooperativa lärandet. Syftet med studien är att undersöka dessa undervisningsmodeller utifrån tidigare forskning, för att sedan sätta dem i relation till varandra. LÄS MER

  4. 9. Varför högläsning? : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar gällande högläsning för barns lärande och omsorg.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emma Carlsson; Fortes Ukelli; [2022]
    Nyckelord :Högläsning; förskollärare; lärande; omsorg; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka förskollärares förhållningssätt till högläsning i förskolan. Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv och med en kvalitativ ansats har fokus riktats mot två frågeställningar: "Hur beskriver förskollärare sitt arbete med högläsning för att främja barns lärande och omsorg?" och "Hur uttrycks förutsättningar för högläsning av förskollärare?". LÄS MER

  5. 10. Klimatkompenserat leveransalternativ : En kvantitativ studie om miljöengagemang och dess betydelse vid konsumenters val av och betalningsvilja för ett klimatkompenserat leveransalternativ

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Carlsson; Emma Tegstam; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; environmental commitment; climate-compensated delivery options; willingness to pay; low-cost high-cost model; self-control capacity; eco-debt; moral licensing; attitude and behavior gap.; E-handel; miljöengagemang; klimatkompenserade leveransalternativ; betalningsvilja; lågkostnads- högkostnadsmodell; självkontrollkapacitet; ekoskuld; moral licensing; attityd- och beteendegap.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Som en del av den digitala utvecklingen har e-handeln vuxit med stormsteg de senaste åren. Parallellt med denna utveckling finns det ett växande fokus på miljömässig hållbarhet, vilket gör att e-handeln, ur miljösynpunkt, framstår som negativ. LÄS MER