Sökning: "Etablerade medier"
Visar resultat 31 - 35 av 89 uppsatser innehållade orden Etablerade medier.
31. ”Mord, ökad brottslighet, våldtäkt, rädsla och shariazoner” : En diskursanalys av artiklar om invandring i etablerade kontra alternativa medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to analyze the discourse on immigration in mainstream media and alternative media and to compare the similarities and differences between two Swedish newspapers. These were Aftonbladet from established media and the right-winge alternative media Nya Tider. LÄS MER
32. Grottolyckan i Thailand : en kvalitativ innehållsanalys utifrån rapporteringen om grottolyckan i Thailand
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Författare: Camilla Åkerlind och Nada Oda Titel: Grottolyckan i Thailand - En kvalitativ innehållsanalys av utifrån rapporteringen av grottolyckan i Thailand Författad i: Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet, HT19. I denna uppsats ämnar vi att undersöka hur journalister konstruerar och rapporterar om händelser som sker runt om i världen utifrån medielogik. LÄS MER
33. Influencers, ett fenomen med många ansikten : En kvalitativ studie om hur unga personer konstruerar influencers
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Influencer utnämndes, av Språkrådet och Språktidningen, som nyord 2016. Fenomenet har sedan dess befunnit sig i blickfånget för vetenskapliga studier, årsrapporter och för det mediala landskapet i Sverige. LÄS MER
34. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. LÄS MER
35. Låt influencers utbilda och inte påverka : En kvalitativ studie om politisk förtroende & samarbeten på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Political actors and parties have, during the parliamentary elections 2018, marketed themselves in a different way than before. Many influential people on social media who have a younger audience have been involved in the electoral movement and tried to make the "most important" issues easier to understand. LÄS MER