Sökning: "Etablerade medier"

Visar resultat 31 - 35 av 89 uppsatser innehållade orden Etablerade medier.

  1. 31. ”Mord, ökad brottslighet, våldtäkt, rädsla och shariazoner” : En diskursanalys av artiklar om invandring i etablerade kontra alternativa medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Anton Sjöberg; [2020]
    Nyckelord :Etablerade medier; Alternativa medier; Aftonbladet; Nya tider; Invandring; Diskursanalys; Fairclough;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to analyze the discourse on immigration in mainstream media and alternative media and to compare the similarities and differences between two Swedish newspapers. These were Aftonbladet from established media and the right-winge alternative media Nya Tider. LÄS MER

  2. 32. Grottolyckan i Thailand : en kvalitativ innehållsanalys utifrån rapporteringen om grottolyckan i Thailand

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Nada Oda; Camilla Åkerlind; [2020]
    Nyckelord :Journalistik; medialiseringstekniker; Sydsvenskan; Aftonbladet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Författare: Camilla Åkerlind och Nada Oda Titel: Grottolyckan i Thailand - En kvalitativ innehållsanalys av utifrån rapporteringen av grottolyckan i Thailand Författad i: Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet, HT19. I denna uppsats ämnar vi att undersöka hur journalister konstruerar och rapporterar om händelser som sker runt om i världen utifrån medielogik. LÄS MER

  3. 33. Influencers, ett fenomen med många ansikten : En kvalitativ studie om hur unga personer konstruerar influencers

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Mattias Arnesson; Frida Burhan; [2019]
    Nyckelord :Influencers; social media; discourse psychology; adolescent.; Influencers; sociala medier; diskurspsykologi; ungdomar.;

    Sammanfattning : Influencer utnämndes, av Språkrådet och Språktidningen, som nyord 2016. Fenomenet har sedan dess befunnit sig i blickfånget för vetenskapliga studier, årsrapporter och för det mediala landskapet i Sverige. LÄS MER

  4. 34. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Olle Andersson; Vilhelm Linde; [2019]
    Nyckelord :inbound marketing; word-of-mouth; köttlådor; närproducerat; digitalisering; sociala medier; marketing channels;

    Sammanfattning : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. LÄS MER

  5. 35. Låt influencers utbilda och inte påverka : En kvalitativ studie om politisk förtroende & samarbeten på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fanny Jansson; Oliver Paschetto Jensin; [2019]
    Nyckelord :Politics; Influencers; First-time voters; Confidence; Youth Associations; Social media; Politik; Influencers; Förstagångsväljare; Förtroende; Ungdomsförbund; Sociala medier;

    Sammanfattning : Political actors and parties have, during the parliamentary elections 2018, marketed themselves in a different way than before. Many influential people on social media who have a younger audience have been involved in the electoral movement and tried to make the "most important" issues easier to understand. LÄS MER