Sökning: "Etablerade medier"
Visar resultat 36 - 40 av 89 uppsatser innehållade orden Etablerade medier.
36. Ja till livet : En kvalitativ textanalys av Världen idags framställning av Irlands ändrade abortlag
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Abortlagen är en fråga som väcker diskussion världen över. Irland har länge haft en av världens strängaste abortlagar men efter en folkomröstning 2018 kom lagen att ändras och är nu ersatt med vad som kallas en mer liberal abortlag. LÄS MER
37. Högerpopulism i sociala medier : En komparativ innehållsanalys och en social nätverksanalys
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att åskådliggöra hur Alternativ för Sverige (AfS) och Sverigedemokraterna (SD) kommunicerar i sociala medier och att bidra med kunskap kring hur respektive parti positionerar sig i relation till högerpopulistiska aktörer och ”alt-right” i de digitala politiska landskap som växt fram under de senaste åren. I uppsatsen undersöks detta genom en innehållsanalys av partiernas kommunikation på Facebook, samt genom en undersökning av vilka relationer AfS och SD har till andra aktörer i sociala medier med hjälp av en social nätverksanalys. LÄS MER
38. VAD TYCKER KVINNOR OM PORR? - Kvinnor och pornografi
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Den här studien vill få en större förståelse av hur kvinnor använder pornografi. Studien syftar till att förstå hur kvinnor upplever och använder pornografiskt innehåll samt hur de upplever pornografi påverkar dem. LÄS MER
39. Relationshantering på Instagram : En fallstudie om tre restaurangverksamheters förvaltning av kundrelationer genom sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Skribenterna till denna kandidatuppsats har undersökt kundrelationshantering (CRM) på Instagram, ur ett företagsperspektiv. Studien syftar till att identifiera hur Instagrams funktioner påverkar etablerade teorier gällande CRM. LÄS MER
40. Sociala medier-stalkning : den normaliserade övervakningen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Digitaliseringen är djupt rotat i det svenska samhället och idag ser vi att majoriteten av svenskarna använder internet och sociala medier i stor utsträckning (IIS, 2017). Sociala medier-stalkning (SM-stalkning) är det relativt nya fenomenet som innebär att hämta information om andra människor via sociala plattformar som Facebook eller Instagram. LÄS MER