Sökning: "Etablerade medier"

Visar resultat 21 - 25 av 89 uppsatser innehållade orden Etablerade medier.

  1. 21. Möjligheter och hinder för digitalt kunskapsutbyte : En kvalitativ studie om distansarbetares upplevelse och erfarenhet av kunskapsutbyte genom digitala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Melissa Larsson; Frida Malinen; [2021]
    Nyckelord :Digital media; Knowledge sharing; Teleworking; Digitala medier; Kunskapsutbyte; Distansarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva möjligheter och hinder för kunskapsutbyte blanddistansarbetare när kunskapsutbytet sker över digitala medier. Tio semistrukturerade intervjuergenomfördes med fem privatanställda och fem offentligt anställda. LÄS MER

  2. 22. ”vad ska d stå+” : En studie om bruket av utelämnat frågetecken i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Anna Mendelsson; [2021]
    Nyckelord :Interpunktion; skiljetecken; frågetecken; utelämnat frågetecken; sociala medier; Facebook; Flashback;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur frågetecknet används i sociala medier i förhållande till etablerade skriftspråksnormer på svenska beträffande skiljetecken. Uppsatsen syftar också i förlängningen till att diskutera språknorm kontra språkbruk i sociala medier. LÄS MER

  3. 23. Sociala mediers påverkan på privatpersoners investeringsbeslut : En studie om hur enskilda investerare resonerar kring användning av sociala medier inför ett investerings beslutpå aktiemarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hugo Nystrand; Marcus Ericsson; [2021]
    Nyckelord :Sociala medier; investeringar; beteendeekonomi.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur resonerar respondenterna kring användning av sociala medier inför ett investeringsbeslut på aktiemarknaden? Bakgrund: Sociala medier är ett snabbt växande fenomen i dagens samhälle samtidigt som personer har börjat använda det till att delge information och diskutera aktuella ämnen. Börsen är ett hett ämne på sociala medier och har växt under covid-19 pandemin då allt fler småsparare har börjat investera. LÄS MER

  4. 24. Är transkvinnor riktiga kvinnor? En enkätstudie om svenskars transfobi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Emma Gunnarsson; Malin Durgé; [2021]
    Nyckelord :Trans men; trans women; transgender; trans people; transphobia; attitudes; Swedes; transmän; transkvinnor; transpersoner; transfobi; attityder; svenskar; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this digital explicit survey study is to examine adult Swedes’ attitudes towards transgender people, or their level of transphobia. The theories used to discuss the results of this study is social dominance theory (SDT), the heterosexual matrix and hegemonic masculinity. LÄS MER

  5. 25. Färgkriget : provokationsförhållanden inom det konstproducerande fältet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Mia Löfstedt; [2020]
    Nyckelord :provokation; konst; social medielogik; konkurrens; socialt hat; fält; yttrandefrihet; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle åstadkommer konst sällan en chockartad reaktion eftersom konsten nästintill förväntas vara alstrad i syfte att provocera. Trots det kvarstår en för det konstproducerande fältet sedan länge etablerad strävan efter att skapa provokativ konst. LÄS MER