Sökning: "Fördelar envägskommunikation"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Fördelar envägskommunikation.
1. Kooperativt lärande för utvecklande av elevers resonemangsförmåga.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Kooperativt lärande (KL) som en undervisningsmetod har blivit allt vanligare både på nationell och internationell nivå. KL beskrivs som en undervisningsmetod för att strukturera samarbetet mellan elever i små grupper och på så sätt kan de dra nytta av varandra för att uppnå gemensamma mål (Umans & Lidén, 2018). LÄS MER
2. Evenemangsorganisationer : upplevelser av digital kommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Personer väljer att volontärarbeta för många fler anledningar än för att ideellt arbete måste genomföras för en förening. Volontärarbete kan ge en individ erfarenheter, social gemenskap och få känna sig behövd samt uppskattad i det arbete som utförs. LÄS MER
3. Fördelar, nackdelar och framgångsfaktorer med kriskommunikation på sociala medier : En fallstudie av Karlstads kommun
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Att som organisation använda den högeffektiva spridningen av information som sociala medier kanbidra med vid krissituationer har sina fördelar och nackdelar. Hur organisationer ska hanterapublicering av krisinformation är en avvägning mellan att hjälpa drabbade intressenter eller attskydda organisationens anseende hos intressenter. LÄS MER
4. Specialistsjuksköterskors upplevelse av SBAR som rapporteringsverktyg
Magister-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Vid överrapportering används oftast envägskommunikation där informationen utgår från en person och tas emot av en annan, utan möjlighet till att ställa följdfrågor. Bristande kommunikation inom vården är idag en stor bidragande faktor till feltolkningar, missförstånd och att viktig information kan gå förlorad. LÄS MER
5. PR och marknadsföring inom sociala medier : En studie kring riskerna att vara social i sociala medier
Magister-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Social media provides a new position of power to the single individual within PR and marketing campaigns. When a company uses social media as a communication tool in their PR and marketing practice, they have to adapt themselves after the customers' needs and the new communication structure within social media. LÄS MER