Sökning: "Victoria Kraft"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Victoria Kraft.
1. Övervakningsdystopi för barnens skull : En kritisk diskursanalys av EU-kommissionens förslag om obligatoriskdigital övervakning och informationslagring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : 2022 lade Europakommissionen fram ett förslag om att all kommunikation, offentlig somprivat, borde vara obligatoriskt övervakat. Detta förslag kom fram genom att det ansågskunna hjälpa fler barn från sexuellt utnyttjande. Kommissionen föreslog att all digitalkommunikation borde bli dekrypterad (avkodad). LÄS MER
2. Energieffektivitet i svenska hushåll : Ett framtidsscenario
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : I Energimyndighetens årliga rapport 2021 framgår det tydligt att energieffektivitet är en viktig punkt i Sveriges framtida hållbarhetsarbete. Kandidatarbetet handlar om att presentera ett framtidsscenario med syfte att identifiera och lyfta viktiga aspekter i arbetet med energieffektivisering i svenska hushåll. LÄS MER
3. Bankers strategiska svar på statlig reglering –Vilka blir effekterna på ersättningssystem som styrmedel
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Den senaste globala finanskrisen har haft förödande effekter på flertalet länder där kritiker menar att osunda ersättningssystem hos banker med för högt risktagande kan ses som en anledning till finanskrisen. I och med detta trädde en ny författning i kraft 2011 från Finansinspektionen som reglerar hantering och utformning av ersättningssystem inom bland annat kreditinstitut. LÄS MER
4. Kravet på grafisk återgivning i varumärkesrätten - En jämförelse mellan det rättsliga och det företagsekonomiska varumärkesbegreppet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Idag har företagens varumärken gått från enbart det traditionella i form av en figur eller ett ord, antingen separat eller i kombination, till varumärkesportföljer som även inkluderar icke-visuella varumärken, vilka benämns inom varumärkesrätten som okonventionella varumärken. Till okonventionella varumärken hör bland annat ljudmärken, doftmärken, färgmärken, formmärken och även hologram. LÄS MER
5. Enkelt och tydligt räcker långt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This qualitative study intends to deepen the understanding of research in multifunctional organizations in change. The study is based on a case-study, where we have been studying a change in the communication activities in Helsingborg city. The study is based on a hermeneutic perspective and has been conducted through 11 individual interviews. LÄS MER