Sökning: "Företagskund"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Företagskund.

  1. 1. Relationsförändring mellan företagskunder och banker : En kvalitativ studie om hur affärsrelationen för företagskunder har förändrats i en digitaliserad bankmiljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Pontus Karlsson; Manne Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Bank; Digitalization; Communication; Business relationship; Corporate customer; Bank; Digitalisering; Kommunikation; Affärsrelation; Företagskund;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva hur digitaliseringen har påverkat företagskunders affärsrelation till banken, samt att identifiera faktorer som kan bidra till att bygga och bevara långsiktigt lönsamma kundrelationer. I inledningen behandlades tidigare forskning, där det konstaterades att banker behöver utveckla en bättre förståelse för sina kunder för att behålla lojala kundrelationer, samt att det fanns ett intresse för vidare studier av digitaliseringens påverkan på relationen mellan banker och dess kunder, från kundens perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet och förtroende beträffande bankverksamhetens digitalisering : Med utgångspunkt i ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jenny Andersson; Felicia Torbjörnsson; [2020]
    Nyckelord :Kundlojalitet; Förtroende; Digitalisering; Bankverksamhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva hur digitaliseringen av bankverksamheten har påverkat företagskundernas kundlojalitet och förtroende. Syftet är också att analysera och skapa förståelse kring hur bankerna arbetar för att upprätthålla företagskundernas kundlojalitet och förtroende till följd av bankernas digitalisering. LÄS MER

  3. 3. Bankers proaktiva agerande : en kvalitativ studie av proaktivitet i bank, vad som initierar ett proaktivt agerande samt vad ett proaktivt agerande leder till

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Aria Farahi; Emelie Persson; [2017]
    Nyckelord :Proaktivitet; bank; företagskund; kundnytta; kundnöjdhet; hård information; mjuk information;

    Sammanfattning : Bankbranschen förändras i takt med digitaliseringen vilket leder till förändringar i både kundernas beteende, bankernas produkter och tjänster samt rådgivarnas arbetssätt. Kunderna besöker inte banken lika ofta och den personliga kontakten med banken minskar. LÄS MER

  4. 4. Redovisning, risk och relationer -En studie om hur bedömningsutrymmen i redovisning, med fokus på IFRS 3, påverkar riskuppfattningen vid en kreditanalys

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ally Eriksson; Viktoria Brundin; [2013-02-11]
    Nyckelord :Revision; kreditanalys; kreditrisk; IFRS 3; bedömningsutrymmen;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Finansiella rapporter är en viktig informationskälla vid kreditanalyser. I samband med världsomspännande finansiella kriser har frågor kring säkerhet och kreditrisk uppmärksammats. LÄS MER