Sökning: "Felicia Malmgren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Felicia Malmgren.

  1. 1. Arbetsrelaterad stress hos nyexaminerade sjuksköterskor - En litteraturstudie om påverkande och motverkande faktorer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Felicia Malmgren; Ronja Bågenholm Abrahamsson; [2021]
    Nyckelord :Arbetsrelaterad stress; Nyexaminerade sjuksköterskor; Arbetsbelastning; Underbemanning; Social arbetsmiljö; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nyexaminerade sjuksköterskor upplever höga nivåer av arbetsrelaterad stress i sitt arbete inom hälso- och sjukvård vilket resulterar i att många väljer att byta yrke inom de första 12 månaderna. Syfte: Syftet med studien var att belysa faktorer som påverkar arbetsrelaterad stress samt faktorer som kan motverka arbetsrelaterad stress hos nyexaminerade sjuksköterskor. LÄS MER

  2. 2. Högvolymspremien - En studie om onormala volymförändringars information om framtida aktieavkastning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Nathhorst Malmgren; Johanna Eidmann; Victor Nelfelt; [2017]
    Nyckelord :Stockholmsbörsen; Mid Cap; Högvolymspremie; Handelsvolym; Avkastning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om historisk handelsvolym innehåller information om framtida aktieavkastning och i förlängningen om en högvolymspremie existerar.... LÄS MER

  3. 3. City Branding : - What do you expect?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jennifer Malmgren; Felicia Norman Sylvendahl; Anna Wessman; [2016]
    Nyckelord :City branding; destination branding; place branding; expectations; tourism.;

    Sammanfattning : Background: It has become easy for tourists to visit different countries and cities for vacation due to the globalized world one live in today. Because of the consumers desire to travel and the tough competition among cities, emphasis have been put on city branding with the aim of making a consumer chose a specific city to visit instead of competing ones. LÄS MER